Banner 1

Νέα

Με εκπροσώπους της εταιρείας South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited και στελέχη της Terminal Link SAS συναντήθηκαν σήμερα, Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018, ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ κ. Κωνσταντίνος Μέλλιος, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Δημήτριος Μακρής, ο Αντιπρόεδρος κ. Δημήτριος Ρούτος και στελέχη της εταιρείας στο κτίριο διοίκησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Στη συνάντηση συμμετείχαν το μέλος του ΔΣ της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd κ. Σωτήρης Θεοφάνης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS και μέλος ΔΣ της SEGT Ltd, κ. Boris Wenzel, τα στελέχη της Terminal Link SAS κ.κ. Rui Pinto και Marc Riondel και ο νομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Γιώργος Παπαχρήστου. Να σημειωθεί ότι στις 21 Δεκεμβρίου 2017 υπογράφτηκε η σύμβαση πώλησης του 67% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ στην   South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, την εταιρεία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS».

Κατά τη διάρκεια της επίσημης συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα και με αμοιβαία διάθεση συνεργασίας, οι εκπρόσωποι της εταιρείας ενημερώθηκαν για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικού φορτίου και για θέματα λειτουργικής και επιχειρησιακής φύσης. Ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων για βασικά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Λιμένα της Θεσσαλονίκης το επόμενο διάστημα.

Όπως τόνισε ο κ. Μέλλιος, το 2017 καταγράφηκε ρεκόρ δεκαετίας και η δεύτερη καλύτερη επίδοση της τελευταίας 20ετίας  στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (πάνω από 400.000 TEUs), παρά τη συνεχιζόμενη απεργία των τελωνειακών υπαλλήλων στη νυχτερινή βάρδια της Πύλης 16 του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του ο κ. Μακρής ανέδειξε τα ζητήματα-«κλειδιά» της επόμενης περιόδου για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Στο τέλος της συνάντησης συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθούν νέες συσκέψεις το επόμενο διάστημα για την εξέταση των θεμάτων που αφορούν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγκατάστασης του στρατηγικού επενδυτή.

Με ρεκόρ δεκαετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έκλεισε το 2017 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς διακινήθηκαν  περισσότερα από 400.000 ΤEUs.  Η ΟΛΘ ΑΕ πέτυχε την δεύτερη καλύτερη επίδοση της τελευταίας 20ετίας  (διακίνηση 401.746  TEUs), σημειώνοντας παράλληλα σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2016.

Σήμερα, ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Κωνσταντίνος Μέλλιος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Δημήτρης Μακρής συνεχάρησαν τα στελέχη και τους εργαζόμενους της εταιρείας για το  ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο επετεύχθη παρά τις αρνητικές συνέπειες της απεργίας των τελωνειακών υπαλλήλων στη νυχτερινή βάρδια της  Πύλης 16 του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται πως σημαντική αύξηση καταγράφηκε το 2017 και στη διακίνηση συμβατικού φορτίου, σε σύγκριση με το 2016.

Ο κ. Μακρής τόνισε πως «η ΟΛΘ ΑΕ, συνεχίζοντας τη στενή συνεργασία με τους ναυτικούς πράκτορες, τους εκτελωνιστές και τους εμπλεκόμενους φορείς της λιμενικής κοινότητας, επιδιώκει σταθερά την ενίσχυση της θέσης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στη λιμενική αγορά της περιοχής».

Το κρουαζιερόπλοιο «Marina» καταπλέει σήμερα, Πέμπτη 26 Οκτωβρίου, στις 9 π.μ., στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 1.220 επιβάτες και 800 άτομα πλήρωμα.

Το κρουαζιερόπλοιο, το οποίο μεταφέρει τουρίστες κυρίως από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Μ. Βρετανία, έρχεται από τη Σαντορίνη και «δένει» για πρώτη φορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου θα παραμείνει για οκτώ ώρες. Για τους επιβάτες έχουν προγραμματιστεί οργανωμένες περιηγήσεις στην πόλη και επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους της Βεργίνας, της Πέλλας και του Δίου.

Το κρουαζιερόπλοιο  θα αποπλεύσει στις 5 μ.μ. από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τον Βόλο, ενώ το ταξίδι του ολοκληρώνεται το Σάββατο 28 Οκτωβρίου, οπότε και θα προσεγγίσει το λιμάνι του Πειραιά.

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ εκφράζει τη βαθιά οδύνη του για την απώλεια του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και πρώην προέδρου του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννη Παντή.

Ως πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, ο Γιάννης Παντής εργάστηκε με πάθος και αφοσίωση για τη σύσφιξη των σχέσεων του λιμανιού με τους φορείς και την κοινωνία της πόλης σε μία ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για το μέλλον της εταιρίας. Με ευαισθησία και όραμα έθεσε τις βάσεις για την ανάδειξη του Ιστορικού Αρχείου της ΟΛΘ ΑΕ. Σήμερα συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο για τη διάσωση και προβολή της ιστορίας του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στη σύζυγο, στο γιο και στους οικείους του εκλιπόντος.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ σήμερα, 12 Οκτωβρίου 2017, αποφασίστηκε ομόφωνα:

  1. Αντί στεφάνου, να κατατεθεί χρηματικό ποσό σε λογαριασμό της μη κυβερνητικής οργάνωσης για την προστασία του περιβάλλοντος WWF Ελλάς
  2. Να δημοσιευτεί το ψήφισμα αυτό στον Τύπο και να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της εταιρίας

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΟΛΘ ΑΕ

To Λιμένα της Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε σήμερα, Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017, ο βουλευτής του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας (SPD), κ. Franke Schwabe, συνοδευόμενος από την αναπληρώτρια Γενική Πρόξενο της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Anita Englert-Zerbin και συνεργάτες του.

Το μέλος του Γερμανικού Κοινοβουλίου υποδέχτηκαν ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Κωνσταντίνος Μέλλιος και ο αντιπρόεδρος κ. Δημήτριος Ρούτος.

Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα, τονίστηκε η σημασία του Λιμένα της Θεσσαλονίκης για την εμπορική και οικονομική δραστηριότητα των Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στο Master Plan (2016-2040), που ενέκρινε η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, αποτυπώνεται ο στρατηγικός στόχος της αναβάθμισης του Λιμένα σε μεσαίας κατηγορίας στην παγκόσμια κατάταξη, όπως ανέφερε ο κ. Μέλλιος διευκρινίζοντας πως «για να συμβεί αυτό θα πρέπει να κατακτήσει τις αγορές χωρών των Βαλκανίων σε ακτίνα 600 χιλιομέτρων».

Παράλληλα, η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ τόνισε την ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων για την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα με τα κεντρικά δίκτυα μεταφορών, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στην αυξημένη διακίνηση φορτίων.

O κ. Schwabe έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πορεία ιδιωτικοποίησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης μετά και την ανακήρυξη της ένωσης των εταιριών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» ως προτιμώμενου επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ.

Οι κ.κ. Μέλλιος και Ρούτος, αφού αναφέρθηκαν στους υψηλούς δείκτες κερδοφορίας, στο μηδενικό δανεισμό της εταιρίας και στα εργασιακά θέματα, παρουσίασαν στις προοπτικές ανάπτυξης του Λιμένα μετά την εγκατάσταση του στρατηγικού επενδυτή τους επόμενους μήνες. Να σημειωθεί πως η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ελάχιστους δείκτες διακίνησης φορτίων και υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ σε βάθος επταετίας, από τις οποίες εκτιμάται ότι θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη τόσο για την οικονομία της Θεσσαλονίκης όσο και της Κεντρικής Μακεδονίας.

Εντυπωσιακή αύξηση της διακίνησης φορτίων από το Λιμένα της Θεσσαλονίκης καταγράφεται το πρώτο εξάμηνο του 2017, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των οικονομικών καταστάσεων που ενέκρινε σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ.

Ειδικότερα, για το πρώτο εξάμηνο του 2017 προκύπτουν τα εξής:

  • Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το πρώτο εξάμηνο του 2017 ανήλθε σε 27.955.756 ευρώ έναντι των 21.167.064 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016, σημειώνοντας αύξηση 32,07%. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε αύξηση των πωλήσεων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) κατά 29,33%, (16.737.100 ευρώ έναντι των 12.941.411 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016), αύξηση στο Συμβατικό Λιμάνι κατά 37,98% (10.288.769 ευρώ έναντι των 7.456.468 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016), αύξηση στο Επιβατικό Λιμάνι κατά 0,58% (80.139 ευρώ έναντι των 79.678 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016) και αύξηση στην Εκμετάλλευση Χώρων κατά 23,24% (849.748 ευρώ έναντι των 689.506 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016).

  • Στην περίοδο που έληξε στις 30.06.2017 σημειώθηκε αύξηση 32,70% στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε TEUς (188.306 έναντι των 141.900 που διακινήθηκαν το αντίστοιχο διάστημα του 2016), αύξηση 33,96% στην διακίνηση του γενικού φορτίου (370.479 τόνοι έναντι των 276.567 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016) και αύξηση 55,98% στην διακίνηση του χύμα φορτίου (1.888.766 τόνοι έναντι των 1.210.903 του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016).

  • Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά χρηματοοικονομικά στοιχεία ανέρχονται σε 89.780.558 ευρώ έναντι των 76.585.315 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξηση 17,23%.

  • Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 14.587.916 ευρώ έναντι των 9.198.348 ευρώ, του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξηση 58,59% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 52,18%.

  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 15.121.764 ευρώ έναντι των 10.325.503 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξηση 46,69% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 54,09%.

  • Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 13.789.247 ευρώ έναντι των 8.961.938 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξηση 53,86% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 49,33%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 9.800.945 ευρώ έναντι των 5.540.950 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2016 σημειώνοντας αύξηση 76,88% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 35,06%.

 

Σε ανοδική τροχιά η ΟΛΘ ΑΕ

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, τόνισε: «Το 2017 εξελίσσεται σε μία χρονιά-ορόσημο για την εταιρία, η οποία πετυχαίνει σημαντική αύξηση στη διακίνηση φορτίων και διατηρεί ισχυρή τη θέση της στη λιμενική αγορά. Τα στοιχεία αυτά σε συνδυασμό με τους υψηλούς δείκτες κερδοφορίας, τον μηδενικό δανεισμό και την υψηλή ρευστότητα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μία σταθερά ανοδική πορεία της ΟΛΘ ΑΕ. Τα οικονομικά μεγέθη και οι σημερινοί δείκτες ενισχύουν τις εκτιμήσεις για σημαντική αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδο έτους, την υψηλότερη των τελευταίων δέκα ετών, ενώ για το συμβατικό φορτίο αναμένεται αύξηση, από τις υψηλότερες της τελευταίας πενταετίας.

Η φετινή ανοδική πορεία στη διακίνηση φορτίων συνδέεται κυρίως με την αύξηση των εξαγωγών και της εμπορικής δραστηριότητας στην ενδοχώρα του λιμένα, αλλά και με τη στενή συνεργασία της εταιρίας με τους πελάτες της, καθώς και τη διαρκή διαβούλευση με τους φορείς της λιμενικής κοινότητας, της πόλης και της περιφέρειας. Η εταιρία, παράλληλα, υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προστασία του περιβάλλοντος.

Το έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό της ΟΛΘ ΑΕ αποτελεί την κινητήρια δύναμη της εταιρίας.

Η ΟΛΘ ΑΕ βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του διεθνούς διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ και την ανάδειξη της ένωσης των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» ως προτιμώμενου επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρίας. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία καθώς και ελάχιστους δείκτες διακίνησης φορτίων.

Οι παραπάνω εξελίξεις διαμορφώνουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την αναβάθμιση του Λιμένα Θεσσαλονίκης προς όφελος της εταιρίας, της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης».