Banner 1

Νέα

Σας ενημερώνουμε, ότι μετά την τροποποίηση του καταστατικού της ΟΛΘ Α.Ε. και την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε. στην ανάδοχο διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας εταιρία "South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd", το ελληνικό δημόσιο δεν ασκεί άμεσα ή έμμεσα αποφασιστική επιρροή, λόγω της συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΘ Α.Ε. ή την χρηματοοικονομική συμμετοχή του ή των κανόνων που τη διέπουν.

Ως εκ τούτου, η ΟΛΘ Α.Ε. από τις 23.03.2018 και εφεξής, δεν εμπίπτει πλέον στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Ν.3861/2010: Ενίσχυση της διαφάνειας: Ανάρτηση νόμων-πράξεων στο διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια" και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ Α' 112).

Μπορείτε να μεταβείτε στον ιστότοπο της Διαύγειας (εδώ) για να δείτε τις παλιότερες αναρτήσεις της ΟΛΘ Α.Ε.

Στην κορυφαία διεθνή ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2018», που ανοίγει τις πύλες της σήμερα, Δευτέρα 4 Ιουνίου, στις 7 μ.μ., στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στην Αθήνα, συμμετέχει η ΟΛΘ ΑΕ.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως και την Παρασκευή 8 Ιουνίου, η ΟΛΘ ΑΕ θα παρουσιάσει τις δραστηριότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης του Λιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς και το σχέδιο των επενδυτών για τον εκσυγχρονισμό του.

Στο περίπτερο της ΟΛΘ ΑΕ, που θα βρίσκεται στο Stand 2.359 (Αίθουσα 2), οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις προτεραιότητες, που έχει θέσει η νέα Διοίκηση και αφορούν, μεταξύ άλλων, την αναδιοργάνωση της Εταιρείας και την ανάπτυξη πελατο-κεντρικής προσέγγισης, την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων, καθώς και την έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 180 εκατ. ευρώ το συντομότερο δυνατό. Κεντρική θέση στο πρόγραμμα των υποχρεωτικών επενδύσεων κατέχουν η επέκταση του 6ου Προβλήτα κατά 440 μέτρα με βάθος 16,5 μέτρα και η δημιουργία της αναγκαίας υποδομής, ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να μπορεί να υποδεχτεί μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγέθους «New Panamax», δηλαδή πλοία που μεταφέρουν 10.000-14.000 TEUS, και να προσελκύσει κύριες γραμμές.

Να σημειωθεί ότι συνολικά 1.920 εκθέτες από 92 χώρες θα παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του στα φετινά Ποσειδώνια, το μεγαλύτερο ναυτιλιακό γεγονός στον κόσμο, που γιορτάζει τα 50 χρόνια του.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της ΟΛΘ ΑΕ για τη χρήση του 2017 παρουσίασε σήμερα, Πέμπτη 31 Μαΐου 2018, η Διοικητική Ομάδα της ΟΛΘ ΑΕ, κατά τη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών, που πραγματοποιήθηκε στο Κτίριο Διοίκησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ ΑΕ κατέγραψε αύξηση κατά 12,84% το 2017 και ανήλθε σε € 54,2 εκατ. ευρώ έναντι των € 48,1 εκατ. του 2016. Τα έσοδα ανά λειτουργικό τομέα ανέρχονται σε € 35,4 εκατ. για τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούν στο 65,27% του κύκλου εργασιών, σε €16,9 εκατ.  για τον Συμβατικό Λιμένα, που αντιστοιχούν στο 31,23% του κύκλου εργασιών, σε € 210 χιλ.  για την Επιβατική Κίνηση που αντιστοιχούν στο 0,39% του κύκλου εργασιών και σε € 1,7 εκατ. για την Εκμετάλλευση Χώρων που αντιστοιχούν στο  3,12% του κύκλου εργασιών.

Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε € 12,5 εκατ. έναντι των € 21,1 εκατ. του 2016 παρουσιάζοντας μείωση 40,83% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 23%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα € 7,2 εκατ. έναντι των € 14,1 εκατ. του 2016 σημειώνοντας μείωση 48,57% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 13,36%.

Η μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων αποδίδεται στη σημαντική αύξηση των αποσβέσεων, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής του μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμένος, στην απομείωση της αξίας περιουσιακών στοιχείων της Eταιρείας, καθώς και στην σημαντική άνοδο των προβλέψεων. Η νέα Διοίκηση εκτιμά ότι με την προσέγγιση αυτή οι Οικονομικές Καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο  την οικονομική αφετηρία της Εταιρείας.

Η ΟΛΘ ΑΕ είναι μία υγιής Εταιρεία με μηδενικό δανεισμό. Το 2017 σημειώθηκε αύξηση κατά 19,80% των επενδυμένων διαθεσίμων, από € 71,6 εκατ. σε € 85,8 εκατ. Τα ταμειακά της διαθέσιμα μαζί με τα λοιπά χρηματοοικονομικά στοιχεία ανέρχονται σε  € 90,3 εκατ. Το προτεινόμενο μέρισμα  από τα κέρδη της χρήσης του 2017 είναι  € 0,16 ανά μετοχή.

Την περασμένη χρονιά καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 16,74% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς διακινήθηκαν 401.947 TEUs έναντι 344.316 τo 2016. Με άνοδο έκλεισε το 2017 και στον Συμβατικό Λιμένα, όπου διακινήθηκαν συνολικά 3,7 εκατ. τόνοι συμβατικού φορτίου έναντι 3,4 το 2016 (αύξηση 9,38%).

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, τόνισε: «Το 2017 ήταν μια κομβική χρονιά για την ΟΛΘ ΑΕ, καθώς ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ και υπεγράφη  η σύμβαση πώλησης του 67% της Eταιρείας στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, στην οποία συμμετέχουν η «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», η «Terminal Link SAS» και η «Belterra Investments Ltd».

Η νέα Διοίκηση, που ανέλαβε τα καθήκοντά της τον περασμένο Μάρτιο, έχει θέσει ως βασικές προτεραιότητες την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων, την αναδιοργάνωση της εταιρείας και την ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας καθώς και την έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ. ευρώ, το συντομότερο δυνατό, ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να ισχυροποιήσει τη θέση του στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το 2018 θεωρώ ότι θα εξελιχθεί σε χρονιά σημαντικής αναδιοργάνωσης σε επίπεδο δομών και λειτουργίας της εταιρείας, η οποία εισέρχεται σε μία νέα περίοδο με σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.

Οι προβλέψεις για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους καταγράφεται αύξηση της τάξεως του 8,4%.

Η ισχυρή ρευστότητα και ο μηδενικός δανεισμός της ΟΛΘ ΑΕ, η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και τα ενθαρρυντικά μηνύματα, που εισπράττει η νέα Διοίκηση από πελάτες και συνεργάτες, μας κάνουν ιδιαίτερα αισιόδοξους για το μέλλον».

Η ετήσια ενημέρωση των αναλυτών σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2017 της ΟΛΘ ΑΕ θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 31 Μαΐου 2018 και ώρα 13.00 (αντί για τις 11:00 που είχε προγραμματιστεί αρχικά), στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ (Κτίριο Διοίκησης, Α’ Προβλήτας, 1ος  όροφος).

Η ετήσια ενημέρωση των αναλυτών σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2017 της ΟΛΘ ΑΕ θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 31 Μαΐου 2018 και ώρα 11.00, στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ (Κτίριο Διοίκησης, Α’ Προβλήτας, 1ος  όροφος).

 

Την στρατηγική απόφαση της Terminal Link SAS, να αναδειχθεί ο ΟΛΘ στο κυριότερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, υπογραμμίζει με τον πλέον εμφατικό τρόπο η σύγκληση και συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας, στη Θεσσαλονίκη, αύριο, Τετάρτη 16 Μαΐου 2018.

Η  Terminal Link SAS, παγκόσμιος λιμενικός διαχειριστής, εταιρεία που συνδυάζει τη συμμετοχή του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM με τον κινεζικό Παγκόσμιο Λιμενικό Διαχειριστή CMPorts και εταίρος της τριμερούς Κοινοπραξίας που ελέγχει το 67% της OΛΘ ΑΕ, αποδεικνύει το μεγάλο ενδιαφέρον της για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την διήμερη επίσκεψη που πραγματοποιεί 10μελής αποστολή κορυφαίων στελεχών της, στη Θεσσαλονίκη, σήμερα 15 και αύριο 16 Μαΐου.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση στο κτίριο Διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ των εκπροσώπων της  Terminal Link SAS με μέλη της Κυβέρνησης, εκπροσώπους των αυτοδιοικητικών φορέων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της πόλης της Θεσσαλονίκης, αλλά και των παραγωγικών τάξεων της Βόρειας Ελλάδας.

H αποστολή της Terminal Link SAS με επικεφαλής τον Πρόεδρο της, κ. Farid Τ. Salem, αποτελείται από τον CEO της Τerminal Link SAS και Αναπληρωτή Πρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Boris Wenzel και τον Aντιπρόεδρο της Terminal Link SAS, κ. Laurent Martens. Στην αποστολή μετέχoυν επίσης ο κ. Lars Kastrup, Senior Vice President της CMA CGM, όπως επίσης και τρία υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της China Merchants Port Holding Company Ltd (CMPorts), oι κ.κ. Jingtao Bai, Kong Yim και Jianhui Li.

Στη συνάντηση, την οποία συντόνισε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης, παρέστησαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, η Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής  Ενότητας Θεσσαλονίκης, κ. Βούλα Πατουλίδου, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος, καθώς και εκπρόσωποι τοπικών φορέων και προξενικών αρχών.

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος της Τerminal Link SAS, κ. Farid Τ. Salem, «σκοπός μας είναι να αναδείξουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε κύριο σταυροδρόμι στην περιοχή του Αιγαίου και της Αδριατικής και να συνδέσουμε τη Θεσσαλονίκη με τη βαλκανική ενδοχώρα». Παράλληλα, ο κ. Salem, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των φορέων για την παρουσία τους, υπογράμμισε τη θέληση της Κοινοπραξίας για την ουσιαστική συνεχή συνεργασία με τους φορείς της πόλης και της επιχειρηματικής κοινότητας για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Ο Πρόεδρος της Terminal Link SAS σημείωσε πως για να στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημα χρειάζεται η συνδρομή της Κυβέρνησης, η οποία θα πρέπει να μεριμνήσει για την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού με τα εθνικά και διευρωπαϊκά δίκτυα, για τη λειτουργία του Τελωνείου σε 24ωρη βάση και για την αποτελεσματικότερη οργάνωση της Πλοηγικής Υπηρεσίας.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τις υποχρεώσεις αυτές,  διαβεβαιώνοντας ότι αυτά για τα οποία έχει αναλάβει ευθύνη ο ίδιος θα γίνουν πολύ γρήγορα.

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «διψάει» για ανάπτυξη, θέλει να κερδίσει το χαμένο χρόνο που το χωρίζει από άλλα λιμάνια και να πρωτοπορήσει σε σχέση με λιμάνια που το ανταγωνίζονται», επισήμανε ο κ. Κουρουμπλής.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, εξέφρασε τη βαθιά του ικανοποίηση διότι, όπως τόνισε, «αυτή η επένδυση, αν και πέρασε από 40 κύματα, αποτελεί μία πραγματικότητα και  ελπίδα για το μέλλον».

Σημειώνεται ότι η Terminal Link SAS, ελέγχεται σε ποσοστό 51% από τη γαλλική CMA CGM και σε ποσοστό 49% από την China Merchants Port Holdings Company Ltd ( CMPorts), έναν από τους μεγαλύτερους Παγκόσμιους Λιμενικούς Διαχειριστές, στο χαρτοφυλάκιο του οποίου συμπεριλαμβάνονται 32 λιμάνια σε 17 χώρες, σε 5 ηπείρους.

Η συνεργασία των CMA CGM και CMPorts, όπως εκφράζεται μέσω της Terminal Link SAS, αποκτά ιδιαίτερη σημασία και προοπτική στις νέες συνθήκες ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου, στο πλαίσιο του υλοποιούμενου ιστορικού σχεδίου για τους Νέους Δρόμους του Μεταξιού, θαλάσσιο και χερσαίο, το γνωστό σχέδιο «Belt and Road Initiative».

Μετά το τέλος της σημερινής συνάντησης υψηλόβαθμα στελέχη της Κοινοπραξίας ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Photo 1: Ο Πρόεδρος της Terminal Link SAS, κ. Farid Τ. Salem

Photo 2O Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής με τον Πρόεδρο της Terminal Link SAS, κ. Farid T. Salem και τον Πρόεδρο του ΔΣ και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριο Θεοφάνη

Photo 3: Από αριστερά  οι κ.κ. Boris Wenzel, Jingtao Bai, Σωτήριος Θεοφάνης, Farid T. Salem και Lars Kastrup

Photo 4: Στιγμιότυπο από τη χτεσινή ξενάγηση υψηλόβαθμων στελεχών της Κοινοπραξίας στις εγκαταστάσεις του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Από αριστερά οι κ.κ.  Σωτήριος Θεοφάνης, Lars Kastrup,  Arthur Davidyan, Farid T. Salem  και Ιβάν Σαββίδης