Banner 1

Νέα

Το κρουαζιερόπλοιο “Silver Spirit”, προερχόμενο από τον Βόλο, αναμένεται αύριο, Τρίτη 28 Ιουνίου, στις 8:00, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στο πλοίο επιβαίνουν 331 επιβάτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων προέρχονται από τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστραλία και 356 μέλη πληρώματος.

Το “Silver Wind” θα παραμείνει στο λιμάνι μέχρι τις 19:00 οπότε και θα αναχωρήσει για τη Λήμνο.

Η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ ενημερώνει το κοινό και τους ενδιαφερόμενους φορείς και επαγγελματίες, ότι από την πρωινή βάρδια του Σαββάτου 25.06.2016 θα αρχίσει να εξυπηρετεί πλοία και φορτία, μετά την αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Με επιστολές έχουν ήδη ενημερωθεί οι φορείς, ενώ έχει γίνει αντίστοιχη επικοινωνία με πελάτες της εταιρίας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει ήδη εγκρίνει την απαλλαγή των επιπλέον αποθηκευτικών δικαιωμάτων για όλα τα εμπορεύματα, καθώς και των δικαιωμάτων προσόρμισης και παραβολής, για τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η ΟΛΘ ΑΕ θα καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να αντιμετωπιστούν με αμεσότητα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα προβλήματα που προέκυψαν από την απεργία.

Το κρουαζιερόπλοιο “Rhapsody of the Seas”, προερχόμενο από τον Πειραιά,  θα καταπλεύσει αύριο, στις 09.00, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Το “Rhapsody of the Seas” είναι ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που θα υποδεχτεί φέτος το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Στο πλοίο επιβαίνουν 2134 επιβάτες από την Αυστραλία, το Μεξικό, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιαπωνία και πολλές άλλες χώρες, ενώ τα μέλη του πληρώματος φτάνουν τα 803 άτομα.

Το “Rhapsody of the Seas” θα αποπλεύσει στις 17.00 με προορισμό το Κουσάντασι.

Η  Εταιρεία,  παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον το 2015, διατήρησε υψηλούς δείκτες κερδοφορίας, όπως ανακοινώθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο Δ’ Προβλήτα του Λιμένα.

Συγκεκριμένα:

  • Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας για το 2015 ανήλθε σε 50.881.605€ έναντι των 54.831.478€ της αντίστοιχης περιόδου του 2014. Η μείωση οφείλεται κυρίως στην πτώση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 17,16%.
  • Υψηλά διατηρούνται τα κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στο 47,82%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA)  στο 52,79%, τα κέρδη προ φόρων στο 48,18% και τα κέρδη μετά από  φόρους στο 35,21%.
  • Αύξηση 0,50%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 351.741 TEUs.
  • Μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο, κυρίως κατά το β' εξάμηνο του 2015, κατά 15,34%.
  • Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 47,11% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.
  • Η Εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 3,20%.
  • Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 24.333.039€ έναντι των 26.529.142€ του 2014 (-8,28%).
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 26.861.416€  έναντι των 29.424.347€ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (-8,71%).
  • Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 24.514.352€ έναντι των 28.388.514€ του 2014, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 17.915.016€ έναντι 21.300.404€ του 2014, γεγονός που αποδίδεται και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης και στην αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος.
  • Η ΟΛΘ ΑΕ το 2015 υλοποίησε το υψηλότερο επενδυτικό πρόγραμμα των τελευταίων ετών, ύψους 7.169.837€.
  • Λόγω των υψηλών διαθεσίμων της, η ΟΛΘ ΑΕ διατηρεί τη χρηματοοικονομική της ανεξαρτησία, δεν έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις και έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτεί το επενδυτικό πρόγραμμα του 2016 χωρίς να προσφεύγει σε δανεισμό.

Η Διοίκηση ανέφερε ότι η διακίνηση συμβατικού φορτίου είναι αποτέλεσμα της πτώσης στη διακίνηση των χαλυβουργικών προϊόντων, λόγω της κατακόρυφης πτώσης των διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων, καθώς και της αναστολής λειτουργίας μιας μεγάλης χαλυβουργικής μονάδας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης υπερψηφίστηκε, μεταξύ άλλων,  η διανομή μερίσματος 0,58 € ανά μετοχή.

 

Δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου κου Δημήτρη Μακρή

Η ΟΛΘ ΑΕ παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία του 2015 που επηρέασε αρνητικά τη διακίνηση του Συμβατικού φορτίου, λόγω της κατακόρυφης πτώσης των διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων, παραμένει μία ιδιαίτερα αποδοτική εταιρεία για τους μετόχους της, με υψηλούς δείκτες κερδοφορίας.

Η Εταιρεία υλοποίησε το 2015 ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και των υποδομών για την εξυπηρέτηση των φορτίων ενώ συνεχίζει το 2016 το φιλόδοξο αναπτυξιακό σχεδιασμό της με γνώμονα τη διατήρηση και αύξηση της αξίας της ΟΛΘ ΑΕ και την ενίσχυση του ρόλου της στην οικονομία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

 

Θεσσαλονίκη, 10.6.2016

Με αγωνία για τις συνέπειες των νέων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην ήδη επιβαρυμένη οικονομία της πόλης αλλά και στην προσπάθεια ανάπτυξης του ίδιου του Λιμανιού μίλησε σε σημερινές συνεντεύξεις του στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM100 και στην ΕΤ3, ο Αντιπρόεδρος και Προεδρεύων του Δ.Σ. της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Κωνσταντίνος Μέλλιος.

Τόνισε δε το φόβο για επιστροφή στις μαύρες μέρες των απεργιών του 2008, λέγοντας χαρακτηριστικά  «οι ανακοινώσεις για  συνέχιση των επαναλαμβανόμενων 48ωρων απεργιών από τη Δευτέρα 30 Μαΐου προδιαγράφουν την επανάληψη του παρελθόντος». Αναφέρθηκε μάλιστα στην επιστολή που απηύθυναν χθες οκτώ παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης προς τον Πρωθυπουργό ζητώντας παρέμβασή του ώστε να δοθεί λύση στο φλέγον ζήτημα της λειτουργίας του Λιμένα προκειμένου να αποφευχθούν ανυπολόγιστες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, λέγοντας ότι και το ίδιο το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαξιώθηκε, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει ακόμη να φτάσει την τότε κίνηση, υπολειπόμενο κατά 15 εκ. ευρώ σε τζίρο και κατά 90.000 εμπορευματοκιβώτια.

«Τα γειτονικά λιμάνια επωφελήθηκαν σε βάρος του Λιμένα Θεσσαλονίκης», ανέφερε. Σε ερώτηση σχετικά με τη δυνατότητα διασφάλισης των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στο Λιμένα, ο κ. Μέλλιος είπε ότι πέραν της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης για προστασία των εργασιακών σχέσεων για όλους, από την οποία προφανώς δεν θα εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι της ΟΛΘ ΑΕ, η σημαντικότερη εγγύηση είναι η ίδια η δουλειά και οι ικανότητες του προσωπικού της εταιρίας, καθώς σε μία έννομη και λογικά σκεπτόμενη κοινωνία κανένας νοήμων επενδυτής δεν έχει πρόθεση να καταστρέψει μια κερδοφόρα επιχείρηση στην οποία επενδύει. Ειδικά δε
στην περίπτωση του Λιμανιού, όπου είναι δεδομένη η έλλειψη προσωπικού που υπολογίζεται σε 200 εργαζόμενους για τη λειτουργία του τα επόμενα πέντε χρόνια.

«Η ιδιωτικοποίηση είναι μία διαγωνιστική διαδικασία», τόνισε, «τα τελικά κείμενα θα είναι προϊόν ερωταπαντήσεων, αξιολογήσεων διαδοχικών διαμορφούμενων προτάσεων και διαβουλεύσεων. Στην παρούσα φάση το σημαντικό είναι να σταθμίσει η συνδικαλιστική ηγεσία των εργαζομένων τις επιπτώσεις των αποφάσεών της προς όλους τους παραγωγικούς φορείς της πόλης μας και ότι οι εργαζόμενοι είναι μέρος της αξίας της εταιρίας και είναι αναγκαίο να συμπαραταχθούν ώστε να πειστούν οι επενδυτές ότι αξίζει τον κόπο να επενδύσουν και να αναπτύξουν το Λιμάνι μας».

Η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ υποδέχτηκε σήμερα πολυπληθή αντιπροσωπεία της τσέχικης εταιρίας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CDGargo. Πρόκειται για θυγατρική των τσέχικων σιδηροδρόμων και μία από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου στην Ευρώπη.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν να διερευνηθούν οι δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιριών στον τομέα των μεταφορών και δη των συνδυασμένων.

Στην αντιπροσωπεία της CDGargoσυμμετείχαν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Ιβάν Μπεντνάρικ, ο CEOκ. Μπούχμιλ Ραμπούλα, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, στελέχη και εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Ο κ. Μπεντνάρικ ανέφερε ότι στόχος της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και δήλωσε χαρακτηριστικά «έχουμε αναπτυχθεί στο Βορρά, στη Δύση και στην Ανατολή. Ήρθε η ώρα να διερευνήσουμε και τις δυνατότητες που αναπτύσσονται στο Νότο».

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Λιμένα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ κ. Δημήτρης Μακρής αναφέρθηκε στις υποδομές (μεταξύ των οποίων και στην ύπαρξη σιδηροδρομικών γραμμών σε όλα τα κρηπιδώματα), στον εξοπλισμό και στις δυνατότητες ανάπτυξης του Λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ δήλωσε ότι «για την ΟΛΘ ΑΕ η αξιοποίηση της σιδηροδρομικής μεταφοράς των εμπορευμάτων αποτελεί προτεραιότητα. Ελπίζουμε ότι οι εξελίξεις στη σιδηροδρομική αγορά στη χώρα, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστική θέση του Λιμένα Θεσσαλονίκης».

Από τη μεριά του ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ κ. Κώστας Μέλλιος, δήλωσε ότι «η επίσκεψη αυτή, συνδυαζόμενη και ταυτόχρονη με την παρουσία συμβούλων των υποψήφιων επενδυτών στις εγκαταστάσεις του Λιμένα, σηματοδοτούν την τεράστια και στρατηγική σημασία του Λιμένα Θεσσαλονίκης στη διαμόρφωση του νέου περιβάλλοντος οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, που ελπίζουμε και θέλουμε να διαμορφωθεί στη Θεσσαλονίκη και σε ολόκληρη την περιοχή».