Banner 1

Νέα

Αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου υπέβαλε στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων η ΟΛΘ ΑΕ.
Η εταιρία σχεδιάζει τη δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου με δυνατότητα τουλάχιστον τεσσάρων (4) θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων, παρέχοντας την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα αεροσκάφη που θα δρομολογηθούν από τις εταιρείες, οι οποίες σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο, ενισχύοντας τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά κυρίως με την νησιωτική Ελλάδα. Η διοίκηση της εταιρίας υπέβαλε έγκαιρα το φάκελο, προκειμένου να προλάβει η Θεσσαλονίκη να ενταχθεί ως προορισμός για υδροπλάνα στην ερχόμενη τουριστική περίοδο (2016). Aνάδοχος και υπεύθυνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας αδειοδότησης υδατοδρομίου στη θαλάσσια περιοχή του Λιμένα Θεσσαλονίκης είναι η εταιρία Hellenic Seaplanes.
Τα υδατοδρόμια της Βορείου Ελλάδας, με κεντρικό αυτό της Θεσσαλονίκης, θα αποτελέσουν ένα σημαντικό δίκτυο αναχωρήσεων και αφίξεων από και προς το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία, τη Θράκη, αλλά και γειτονικές χώρες, με σκοπό την γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των επιβατών στον τελικό προορισμό τους. Η ύπαρξη τελωνείου στο λιμάνι δίνει την ευελιξία στο υδατοδρόμιο να επεκτείνει την δραστηριότητα του με διεθνείς πτήσεις.

Tις οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου του 2015 ενέκρινε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ. Από τα οικονομικά αποτελέσματα προκύπτουν τα εξής:
•    Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το εννιάμηνο 2015 ανήλθε σε 38.111.535€ έναντι των 39.897.608€ της αντίστοιχης περιόδου του 2014, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 4,48%. Αναλυτικά, σημειώθηκε μικρή μείωση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 1,08%. Μείωση καταγράφηκε στο Συμβατικό Λιμένα κατά 9,62% στην Εκμετάλλευση χώρων κατά 4,79% και στον Επιβατικό Λιμένα κατά 7,73%.
•    Αύξηση 1,03%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 252.127 TEUs.
•    Οριακή μείωση της διακίνησης της τάξης του 1,57% καταγράφηκε στο χύδην στερεό φορτίο, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πτώση των διεθνών τιμών σε προϊόντα, όπως το νικέλιο, καθώς και στη μείωση του όγκου παραγωγής τσιμέντου (κλίνκερ) από τις βιομηχανίες της περιοχής.
•    Η μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο κατά 6,07% οφείλεται στην πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια της διακίνησης χαλυβουργικών προϊόντων, καθώς και στη διακοπή της λειτουργίας μεγάλης χαλυβουργικής εταιρίας, που αποτελούσε σημαντικό πελάτη της ΟΛΘ ΑΕ.
•    Συνολικά τα έσοδα παρουσίασαν μεταβολή (-6,41%), η οποία, εκτός των πωλήσεων, οφείλεται στη μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που προέκυψε από τη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας.
•    Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 2,09%, κυρίως λόγω της μείωσης των αμοιβών του προσωπικού κατά 5,28% μετά την αποχώρηση εργαζομένων για συνταξιοδότηση.
•    Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 18.383.975€ έναντι των 18.995.289€ του 2014 (-3,22%).
•    Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 20.315.627€ έναντι των 21.664.422€ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (-6,23%) .
•    Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 18.686.655€ έναντι των 21.038.703€ του 2014 (-11,18%), ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 13.527.477€ έναντι 15.838.566€ του 2014 (-14,59%), γεγονός που αποδίδεται και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης.
•    Υψηλά διατηρούνται τα κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μεικτά κέρδη να ανέρχονται στο 48,24%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στο 53,31%, τα κέρδη προ φόρων στο 49,03% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 35,49%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας αντικατοπτρίζουν τις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική, αλλά και στις διεθνείς αγορές, από τις οποίες συναρτάται άμεσα η λειτουργία της. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι, παρά την κρίση, συνεχίστηκε η αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και το ότι η εταιρία, εφαρμόζοντας ορθολογική πολιτική διαχείρισης, κατάφερε να διατηρήσει το σημαντικότερο όγκο του συμβατικού φορτίου, παρά τις σημαντικές πιέσεις που δέχτηκε το τρίτο τρίμηνο του έτους η οικονομία και συνακόλουθα οι πελάτες της. Η μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που οφείλεται στη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας, ήταν ο βασικός παράγοντας για τη μείωση των συνολικών εσόδων της εταιρίας. Επιπλέον, το δυσμενές για τις εξαγωγές οικονομικό περιβάλλον της χώρας, αλλά και οι αλλαγές στις τιμές και τη διακίνηση προϊόντων στις διεθνείς αγορές, είχε επιπτώσεις στη συνολική διακίνηση φορτίων. Αναμένουμε, σύμφωνα και με όσα δείχνουν τα στοιχεία, ότι από τις αρχές του 2016 θα υπάρξει ανάκαμψη στη διακίνηση φορτίων. Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την απόδοση της εταιρίας».

Κοινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το σύμφωνο συνεργασίας για το έργο «Ολοκλήρωση σύνδεσης 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την Εγνατία Οδό», παραχώρησαν σήμερα η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και η ΟΛΘ ΑΕ.
Η ολοκλήρωση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 35 εκ. ευρώ, καθυστερεί εδώ και χρόνια, προκαλώντας προβλήματα στην οδική σύνδεση του Λιμένα και την εξυπηρέτηση των διερχόμενων φορτηγών και κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής. Με δεδομένη την αναγκαιότητα του έργου, κατόπιν πρωτοβουλίας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η ΟΛΘ ΑΕ αποφάσισε την άμεση χρηματοδότηση με ποσό ύψους 400.000 ευρώ των σχετικών μελετών που θα εκπονήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για την οριστική ένταξή του στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-2020 και τη χρηματοδότησή του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Εκ μέρους της ΟΛΘ ΑΕ, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ, Κώστας Μέλλιος, τόνισε πως το έργο είναι απόλυτη προτεραιότητα της διοίκησης της εταιρίας και η συμφωνία συνιστά σημαντική εξέλιξη για το μέλλον του Λιμένα και της πόλης.
Από την πλευρά του, ο εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Γιώργος Κολλιόπουλος, επισήμανε ότι η χρηματοδότηση της μελέτης δίνει τη δυνατότητα επίσπευσης του έργου. Όπως ανέφερε, τα τεύχη δημοπράτησης θα είναι έτοιμα μέχρι τον Ιούνιο και οι εργασίας μπορούν να ολοκληρωθούν το αργότερο μέσα σε τρία χρόνια.
Το ιστορικό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου ανέλυσε το μέλος του Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Δημήτρης Ρούτος, ο οποίος διευκρίνισε ότι η μελέτη αφορά στην κατασκευή περίπου 600 μέτρων που έμειναν ημιτελή από τον οδικό άξονα συνολικού μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Λιμένας Θεσσαλονίκης λόγω της ανεπάρκειας του οδικού δικτύου, τα οποία, όπως είπε, θα επιδεινωθούν μετά την ολοκλήρωση του κόμβου Κ16 και την αύξηση του αριθμού των φορτηγών που κινούνται από και προς το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Ο ίδιος τόνισε πως η ολοκλήρωση του έργου θα καλύψει και τις μελλοντικές ανάγκες και θα δώσει προστιθέμενη αξία στο Λιμένα και στην πόλη.

Πιστοποίηση ISO 14001:04 για το σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης που εφαρμόζει έλαβε η ΟΛΘ ΑΕ.
Η πιστοποίηση αφορά στο σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρίας και συγκεκριμένα: ελλιμενισμό εμπορικών πλοίων, φορτοεκφόρτωση φορτίων χύδην και εμπορευματοκιβωτίων, αποθήκευση και διακίνηση εμπορευμάτων και άλλων ειδών, ελλιμενισμό επιβατηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων και παραχώρηση χώρων για εμπορικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Η εφαρμογή του διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου ISO 14001 από τις επιχειρήσεις συνιστά ουσιαστικά υιοθέτηση ενός λειτουργικού και διοικητικού μοντέλου που στηρίζεται στις ακόλουθες τρεις δεσμεύσεις:
•    Πρόληψη της ρύπανσης
•    Διαρκή βελτίωση της περιβαλλοντικής τους επίδοσης
•    Συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία.
Τα οφέλη της εφαρμογής του συγκεκριμένου συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης είναι:
•    Δυνατότητα μείωσης του κόστους παραγωγής των προϊόντων και παροχής υπηρεσιών, με διάφορους τρόπους, όπως η ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και η εξοικονόμηση ενέργειας
•    Δημιουργία σχέσεως εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και των τοπικών αρχών, που βοηθά στις ταχύτερες διαδικασίες εγκρίσεων αιτημάτων της επιχείρησης
•    Πρόληψη περιβαλλοντικών ατυχημάτων
•    Αναγνώριση από τους καταναλωτές
•    Συμμόρφωση με την περιβαλλοντική νομοθεσία
Η συγκεκριμένη πιστοποίηση εντάσσεται στη στρατηγική επιδίωξη της ΟΛΘ ΑΕ για σταδιακή εξέλιξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε Smart Port, δίνοντας βάρος στην περιβαλλοντική προστασία, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων λειτουργίας.

Συνεχίζοντας τις δράσεις «Λιμάνι: Τόπος και Πύλη Πολιτισμού», ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τους τρεις πολιτιστικούς φορείς που στεγάζονται στην Προβλήτα Α΄, το Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζουν την προβολή της νέας ταινίας μικρού μήκους Ellis του JR, την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015.  Η οργάνωση και παραγωγή της συγκεκριμένης δράσης στην Ελλάδα γίνεται αφιλοκερδώς και χωρίς εμπορικό σκοπό από την παραγωγό Γιώτα Σκουβαρά, σε συνεργασία με την DeLarge Projects.
Η ταινία ήδη προβλήθηκε σε τοίχους και προσόψεις της Αθήνας και του Πειραιά στις 11 Νοεμβρίου και επαναλαμβάνεται στις 22 Νοεμβρίου για δεύτερη και τελευταία φορά σε περισσότερους χώρους και στην Θεσσαλονίκη. Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων χώρων, θα προβληθεί τις ώρες 18:30 – 21:30 στο εξωτερικό κτίριο εντός της Προβλήτας Α΄ του ΟΛΘ, στο Μουσείο Κινηματογράφου, το Μουσείο Φωτογραφίας και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (προβολή σε συνεχόμενη ροή, με ελληνικούς υπότιτλους – διάρκεια ταινίας 14’).
Στο Ellis, τη νέα μικρού μήκους ταινία του ανατρεπτικού γάλλου καλλιτέχνη JR, το πραγματικό όνομα του οποίου παραμένει άγνωστο,  πρωταγωνιστής / αφηγητής είναι ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, ενώ το σενάριο υπογράφει ο Eric Roth και την πρωτότυπη μουσική ο Woodkid. Το φιλμ διαδραματίζεται στο εγκαταλειμμένο νοσοκομείο μεταναστών της νήσου Ellis στη Νέα Υόρκη, χώρο που ξεκίνησε να λειτουργεί το 1902 ως πύλη εισόδου και πέρασμα για περίπου 1,2 εκατομμύρια μετανάστες, οι οποίοι επρόκειτο να εισέλθουν στις ΗΠΑ. Κατά την άφιξη τους, σε κάποιους από αυτούς απαγορευόταν η είσοδος. Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο υποδύεται έναν από αυτούς, διασχίζοντας το εγκαταλειμμένο συγκρότημα του νοσοκομείου συνοδευόμενος από τα φαντάσματα των ανθρώπων που βρέθηκαν εκεί. Τα φαντάσματα απεικονίζονται από ασπρόμαυρες μορφές στους τοίχους, χαρακτηριστικές του έργου του JR και εμπνευσμένες από πραγματικές φωτογραφίες.
Teaser της δράσης από την 1η ημέρα: https://vimeo.com/145909656 
Trailer της ταινίας: https://vimeo.com/140332198
Το πρόγραμμα σε infographic:
https://magic.piktochart.com/output/9165886-ellis-screenings-in-greece

Το “Costa Pasifica” είναι το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που θα «δέσει» για φέτος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο καταπλέει για τρίτη φορά τη φετινή σεζόν, αύριο, Τετάρτη 18 Νοεμβρίου, προερχόμενο από τον Βόλο.
Το πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν 2.976 επιβάτες, κυρίως Ευρωπαίοι, θα φτάσει στο λιμάνι στις 08:00 και θα παραμείνει μέχρι τις 15:00, οπότε θα αναχωρήσει με προορισμό τη Σαντορίνη.
Για τους επιβάτες έχουν προγραμματιστεί οργανωμένες περιηγήσεις στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.