Banner 1

Νέα

Το προσχέδιο του Προγραμματικού Σχεδίου Ανάπτυξης (master plan) του Λιμένος της Θεσσαλονίκης σε βάθος 25ετίας, στο οποίο προσδιορίζονται οι χρήσεις και οι όροι δόμησης εντός λιμενικής ζώνης, παρουσιάστηκε σήμερα στους φορείς της πόλης σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην Αποθήκη Δ’. Ο Λιμένας της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι που προετοιμάζεται να υποβάλει προς έγκριση master plan με βάση το νόμο 4150/2013.
    Στην εναρκτήρια τοποθέτησή του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε ότι στόχος του master plan είναι η αντιμετώπιση των υφιστάμενων και μελλοντικών αναγκών του Λιμένα, ώστε να ανταποκρίνεται με επιτυχία στο λιμενικό ανταγωνισμό ως σημαντικός Λιμένας – πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Στο πρώτο στάδιο έγινε πλήρης καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και αποτύπωση του σχεδίου ανάπτυξης του Λιμένος, στην οποία ελήφθησαν υπόψη οι απόψεις φορέων και πελατών της ΟΛΘ ΑΕ. Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με τους φορείς και τις δημόσιες υπηρεσίες, ο φάκελος του master plan θα υποβληθεί τον Ιανουάριο στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου προς έγκριση, η οποία εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2016. Η έγκριση του master plan ουσιαστικά διασφαλίζει τις μελλοντικές χρήσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένος Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, εξάλλου, εκπονείται και το business plan, το οποίο θα εξειδικεύει το ύψος των επενδύσεων για την πενταετία 2016 – 2020», τόνισε.
Η μελετητική ομάδα, στην οποία το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ ανέθεσε την εκπόνηση του master plan, παρουσίασε διεξοδικά τη μεθοδολογία και τις προβλέψεις διακίνησης φορτίων ανά κατηγορία και επιβατών, καθώς επίσης τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Λιμένος Θεσσαλονίκης, τις ευκαιρίες και τις απειλές του λιμενικού ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα, ανέπτυξε το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρίας, ο οποίος περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις:

•    Επέκταση του κρηπιδώματος 26 του 6ου προβλήτα για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και για την αύξηση της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ, ώστε να εξυπηρετεί το προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο περίπου 1,4 εκατ. TEUs.
•    Επέκταση του κρηπιδώματος 24 του 6ου προβλήτα για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και την ανάπτυξη  νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, ώστε να εξυπηρετεί την προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου περίπου 8 εκατ. τόνων.
•    Διαμόρφωση του προβλήτα 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως. 
•    Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σε έκταση προβλήτα, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους -15m.  Ο νέος προβλήτας θα λειτουργεί ως Πολυχρηστικός Τερματικός Σταθμός (Multipurpose Terminal) με κυριότερη δραστηριότητα την εξυπηρέτηση Γενικού Φορτίου (steel products, κ.α.). Θα μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση γενικού φορτίου μεγαλύτερη των 1 εκατ. τόνων.
•    Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ του 1ου και 2ου προβλήτα για τη δημιουργία υδατοδρομίου και τουριστικού καταφυγίου μεγάλων τουριστικών σκαφών (mega yachts).
•    Ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) του Λιμένα Θεσσαλονίκης και αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων συνδεδεμένων με την επιβατική και τουριστική δραστηριότητα του Λιμένα, καθώς και με τις πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης. 

Μετά την παρουσίαση της μελέτης ακολούθησε έντονη συζήτηση με προτάσεις, παρατηρήσεις και σχόλια επί του σχεδίου από τους εκπροσώπους των φορέων. Από την πλευρά του, ο κ. Μακρής τους κάλεσε να καταθέσουν το συντομότερο δυνατό τις προτάσεις τους εγγράφως, έτσι ώστε να εξεταστούν από κοινού διεξοδικά και να ενσωματωθούν στη μελέτη, εφόσον κριθεί σκόπιμο.
Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, ο Δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων, Βασίλης Καμπάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κώστας Καρούλης, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης, πλοίαρχος Νικόλαος Κλιάκας, ο διοικητής του Πυροσβεστικού Σταθμού Λιμένος, Μιχάλης Στόικος, η γενική γραμματέας Φανή Γουργούρη και μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, ο πρόεδρος Συμεών Λευθεριώτης και μέλη της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, καθώς και εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Τελωνειακής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και της ΔΕΘ-HELEXPO.





Συνάντηση εργασίας με τον πρόεδρο του ΔΣ, Γιάννη Παντή και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρη Μακρή, είχε σήμερα  η γενική γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Πέτη Πέρκα στα γραφεία του Οργανισμού.
Κατά τη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν στελέχη της ΟΛΘ ΑΕ, συζητηθήκαν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού, καθώς και με τις παρεμβάσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου (logistics center) στη Θεσσαλονίκη.
Η κ. Πέρκα επισήμανε πως το Υπουργείο καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια, ώστε να προχωρήσει η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων. «Πρόκειται για μεγάλης σημασίας αναπτυξιακά έργα, τα οποία θα αξιοποιήσουν τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας και εν προκειμένω της Θεσσαλονίκης», ανέφερε και πρόσθεσε: «Στην Αθήνα οι αντίστοιχες διαδικασίες στο Θριάσιο προχωρούν. Πρέπει όμως να δρομολογηθούν άμεσα ανάλογα έργα και στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αξιοποιηθεί το λιμάνι, που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης, αλλά και να μπει σε αναπτυξιακή τροχιά η ευρύτερη περιοχή. Και στην κατεύθυνση αυτή θέλουμε τη συνεργασία όλων των φορέων της πόλης».

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επισκέφτηκε σήμερα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος είχε διαδοχικές συναντήσεις με τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, με φορείς της πόλης, καθώς επίσης με στελέχη και εργαζόμενους της εταιρίας.
Ο κ. Πιτσιόρλας, ο οποίος συνοδευόταν από συμβούλους και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αρχικά συναντήθηκε με τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ και συζήτησε διεξοδικά το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με το οποίο οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπεται να κατατεθούν το αργότερο μέχρι τις αρχές Απριλίου.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ και φορέων της πόλης, στην οποία συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Ελλάδος και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μανδρινός, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Καρούλης, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας και εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Πιτσιόρλας ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ. Όπως ανέφερε, στη δύσκολη αυτή περίοδο της δημοσιονομικής προσαρμογής είναι μονόδρομος η προσέλκυση επενδύσεων, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμα αποτελεί κομβικό σημείο  στην πορεία ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας. Σε ό,τι αφορά την ΟΛΘ ΑΕ τόνισε ότι το γεγονός πως υπάρχουν οχτώ ενεργοί υποψήφιοι επενδυτές δείχνει τη σημασία που έχει το λιμάνι και λόγω της γεωγραφικής του θέσης. Ειδική αναφορά έκανε στη Δημόσια Αρχή Λιμένος, η οποία, όπως είπε, θα θεσμοθετηθεί με νόμο πριν από την παραχώρηση, έτσι ώστε να διασφαλιστούν οι δημόσιες λειτουργίες του λιμένος, καθώς και στην απόδοση ποσοστού 3,5% επί του τζίρου στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Παντής, τόνισε πως στόχος της διοίκησης είναι η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και της ανάπτυξης της πόλης και η αύξηση της αξίας του λιμανιού. Ανάφερε ενδεικτικά τις παρεμβάσεις για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων, καθώς και τη λύση που βρέθηκε έπειτα από 15 χρόνια για τη σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, επισημαίνοντας ότι με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ και της «Εγνατία Οδός ΑΕ» εξασφαλίστηκαν 35 εκατομμύρια για την υλοποίηση του έργου και σύντομα θα προκηρυχθεί η σχετική μελέτη. Επίσης, υπογράμμισε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα τεθεί σε διαβούλευση με τους φορείς της πόλης το μάστερ πλαν της ΟΛΘ ΑΕ.
Στη διάρκεια της συζήτησης οι εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, όπως η διασφάλιση των επενδύσεων με αιχμή την επέκταση του 6ου Προβλήτα, τα όρια της διακίνησης και ο τρόπος επιλογής του επενδυτή. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ τόνισε πως ο προσδιορισμός του τιμήματος θα γίνει υπό τον όρο υλοποίησης των επενδύσεων, ενώ η τελική αξιολόγηση θα γίνει με βάση όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ποιοτικά κριτήρια. Παράλληλα, υπογράμμισε πως η σημερινή σύσκεψη ουσιαστικά ανοίγει τη διαβούλευση για την αποκρατικοποίηση του λιμένος της Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνεχιστεί κατά τη διαδικασία τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης, μέσα από την οποία θα προσδιοριστούν οι οικονομικοί και τεχνικοί όροι.

Άλλα δύο κρουαζιερόπλοια θα υποδεχτεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης την ερχόμενη εβδομάδα.
Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου, στις 08:00, θα καταπλεύσει το Costa Pacifica με περισσότερους από 3.000 επιβάτες. Το πλοίο, το οποίο έρχεται από τον Βόλο θα αποπλεύσει στις 15:00 με προορισμό τη Σαντορίνη.
Το Σάββατο 31 Οκτωβρίου, στις 07:30 θα «δέσει» στο λιμάνι το Celestyal Odyssey με περίπου 500 επιβάτες. Το πλοίο, το οποίο θα έρθει από το Λαύριο, θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη μέχρι τις 18:00, οπότε θα αναχωρήσει με προορισμό την Καβάλα.
Για τους επιβάτες των δύο κρουαζιερόπλοιων έχουν προγραμματιστεί οργανωμένες περιηγήσεις στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

Άλλα δύο κρουαζιερόπλοια καταπλέουν μεθαύριο, Κυριακή, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Πρώτο θα «δέσει» στο λιμάνι το Island Sky με περίπου 90 επιβάτες. Το πλοίο φτάνει στις 07:30 από Βόλο και θα αναχωρήσει στις 22:00 για Κωνσταντινούπολη. Μισή ώρα αργότερα, στις 08:00, θα καταπλεύσει, επίσης προερχόμενο από τον Βόλο, το Variety Voyager με περίπου 70 επιβάτες. Το πλοίο θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη μέχρι τις 19:00, οπότε θα αποπλεύσει με προορισμό την Καβάλα.
Για τους επιβάτες των δύο κρουαζιερόπλοιων έχουν προγραμματίσει περιηγήσεις στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

Άλλα δύο κρουαζιερόπλοια θα υποδεχτεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης την ερχόμενη εβδομάδα.

Την Τρίτη 13 Οκτωβρίου, στις 10:00, θα καταπλεύσει το Prinsendam με περίπου 800 επιβάτες. Το πλοίο, το οποίο έρχεται από τον Πειραιά θα αποπλεύσει στις 19:00 με προορισμό το Τσανάκαλε.

Την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου, στις 07:30 θα «δέσει» στο λιμάνι για δεύτερη φορά φέτος το Silver Wind με 150 επιβάτες από την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία. Το πλοίο, το οποίο θα έρθει από τη Λήμνο, θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη μέχρι τις 19:00, οπότε θα αναχωρήσει με προορισμό τον Βόλο.

Για τους επιβάτες των δύο κρουαζιερόπλοιων έχουν προγραμματίσει οργανωμένες περιηγήσεις στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.