Banner 1

Νέα

Τη σταθερή βούληση της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ να συνεργαστεί στενά με τους χρήστες του λιμανιού και τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης επιβεβαίωσε για άλλη μία φορά σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Στέλιος Αγγελούδης, κατά τη διάρκεια της 3ης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ανάπτυξης Λιμένος που πραγματοποιήθηκε σήμερα.
Στη συνεδρίαση η διοίκηση της Ο.Λ.Θ. ΑΕ έθεσε προς τα μέλη του Συμβουλίου τα ακόλουθα τέσσερα θέματα:


Πρώτον, απολογισμός τριμήνου. Ο Στ. Αγγελούδης αναφέρθηκε σε όσα έγιναν κατά τις πρώτες 100 ημέρες της παρουσίας του στο λιμάνι τόσο στο επίπεδο του στρατηγικού σχεδιασμού (επέκταση 6ης προβλήτας, Logistic Center, 1η προβλήτα), όσο και των άμεσων ενεργειών, καθώς επιλύθηκαν πολλά θέματα καθημερινότητας στο λιμάνι, που εκκρεμούσαν επί μακρό χρονικό διάστημα.


Δεύτερον, συνεργασία ΟΛΘ – ΟΣΕ. Ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ επανέλαβε την πρόθεση της εταιρίας να συνεργαστεί με την ΤΡΕΝΟΣΕ, ώστε αφενός να επιλυθούν κατά το δυνατόν τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα με τις σιδηροδρομικές μεταφορές στο λιμάνι και αφετέρου να κατασκευαστεί σε εύλογο χρόνο ένα σύγχρονο Logistic Center που θα αναδείξει το λιμάνι ως κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΕΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος ο οποίος αναφέρθηκε στην προοπτική συνεργασίας με την ΟΛΘ ΑΕ, καθώς και στην επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα, η εταιρία της οποίας ο ίδιος είναι επικεφαλής.


Τρίτον, η ενίσχυση της Θεσσαλονίκης ως προορισμός κρουαζιέρας. Ο Στ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στις προοπτικές που δημιουργεί για την αγορά της Θεσσαλονίκης η προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων. Επίσης, υπογράμμισε ότι η διεθνής συγκυρία είναι θετική, αφού παρατηρούνται ανακατατάξεις στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας, που υπό προϋποθέσεις μπορούν να ευνοήσουν τη Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε η ΟΛΘ ΑΕ είναι αποφασισμένη να συμβάλλει στη βελτίωση των υποδομών υποδοχής των επισκεπτών του επιβατηγού σταθμού,  προχώρησε ήδη στη κάλυψη των τελών ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων και ζήτησε την ενεργό στήριξη των φορέων  στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Ο.Λ.Θ.  ΑΕ


Τέταρτον, η παρουσίαση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη Σόφια. Όπως ενημέρωσε ο κ. Αγγελούδης στελέχη της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ θα βρεθούν στις 6 Οκτωβρίου στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, προκειμένου να ενημερώσουν επιχειρηματίες της χώρας για τις δυνατότητες που προσφέρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων και τα νέα μειωμένα τιμολόγια για τα in transit φορτία. Πρόκειται για τη δεύτερη παρουσίαση που πραγματοποιεί η Ο.Λ.Θ. ΑΕ  στη Βαλκανική ενδοχώρα μετά τα Σκόπια, ενώ θα ακολουθήσει το Βελιγράδι. Στόχος αυτών των κινήσεων της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ είναι να αναδειχθεί ο χαρακτήρας του λιμανιού ως διαμετακομιστικού κέντρου, με όλα τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις επιχειρήσεις (διαμεταφορείς κ.λπ), που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.


Θεσσαλονίκη, 22 Σεπτεμβρίου 2010

Η Διοίκηση της Ο.Λ.Θ. Α.Ε.,
αναπροσαρμόζει τον κανονισμό και το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ως εξής:
α) για το ΣΕ.ΜΠΟ και τα τιμολογιακώς transit containers (από 1 Ιουλίου2010)
  • μειώνει κατά 20% τις τιμές χρέωσης στη κίνηση εναπόθεσης και παραλαβής των containers από το χώρο του terminal σε χερσαία μεταφορικά μέσα (φορτηγά - τρένα) και το αντίστροφο.
  • αυξάνει από 8 σε 12 τις ημέρες (+50% ) που μπορεί να παραμείνει το container στο τέρμιναλ με χρέωση μίας ημέρας, προσφέροντας ευελιξία στο χρόνο παραλαβής των εμπορευμάτων από τους χρήστες.
β) για το επιβατικό λιμάνι - κρουαζιερόπλοια και επιβάτες (από 1 Ιουλίου2010)
  • μηδενίζει το κόστος μίσθωσης φορτηγίδων που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων
  • μείωση κατά 20% του τέλους επιβίβασης, αποβίβασης και διέλευσης των επιβατών κρουαζιέρας

γ) για τις διελεύσεις από συμβατικό λιμένα και ΣΕ.ΜΠΟ για όλες τις κατηγορίες εμπορευμάτων (από 1 Σεπτεμβρίου 2010).

  • μείωση στο τιμολόγιο που αφορά τη διέλευση από το λιμάνι και την παραμονή έως 2 ημέρες των φορτηγών αυτοκινήτων (υπαίθριοι χώροι της Ελεύθερης ζώνης) για τις τελωνειακές διατυπώσεις των εμπορευμάτων που μεταφέρουν, ως εξής:
    • έως 2,5 τόνους              20,00 € (-9,09%)
    • πάνω από 2,5 τόνους     25,00€  (-16,6%)

Οι παραπάνω μειώσεις και αναπροσαρμογές έχουν ισχύ έως τις 31/12/2010, οπότε και θα επανεξεταστεί και ο κανονισμός και το τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και πραγματοποιούνται στα πλαίσια:

  • ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και ελκυστικότητας του λιμένος της Θεσσαλονίκης ώστε να συγκρατήσει,  να επαναφέρει και να προσελκύσει φορτία με προέλευση και προορισμό τις Βαλκανικές χώρες,
  • διευκόλυνσης των χρηστών των λιμενικών υπηρεσιών.
Σε 22.987.738 ευρώ διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ ΑΕ στο Α΄ εξάμηνο του 2010, αυξημένος κατά 7,04% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2009 που ήταν 21.476.935 ευρώ.
Ειδικότερα οι δραστηριότητες της εταιρίας παρουσίασαν σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009 την ακόλουθη εξέλιξη: 
  • Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή κοντέινερς, αυξήθηκε κατά 5,5% (σε teu’s).
  • Η κίνηση του συμβατικού φορτίου αυξήθηκε κατά 21,93% στα χύδην φορτία, κατά 43,76% στο γενικό φορτίο και κατά 19,31% στην κίνηση των εμπορευμάτων με οχηματαγωγά πλοία.
  • Η επιβατική κίνηση παρουσίασε μείωση κατά 31,40%
  • Η κίνηση των πλοίων παρουσίασε αύξηση κατά 7,27%.
Κατά την ίδια περίοδο τα έξοδα μειώθηκαν σε ποσοστό 6,44% και διαμορφώθηκαν σε 22.141.059 ευρώ, περιορισμένα κατά 1.525.068 ευρώ, έναντι των 23.666.127 ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2009.
Κέρδη από δουλειές
Τα προ φόρων κέρδη της ΟΛΘ ΑΕ έφτασαν στο πρώτο εξάμηνο στα 2.066.730 ευρώ, μειωμένα κατά 58,75% έναντι των 5.010.092 του πρώτου εξαμήνου του 2009.
Αντίστοιχα τα μετά φόρων κέρδη του πρώτου εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης διαμορφώθηκαν στις 820.210 ευρώ, μειωμένα κατά 77,52% έναντι 3.648.383 ευρώ του 2009. Ο βασικός λόγος των μεγάλων αυτών αποκλίσεων στην κερδοφορία είναι η συμπερίληψη στα έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2009 έκτακτου εσόδου  5.000.000 ευρώ από την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της Hutchison, που είχε λάβει μέρος στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, είχε πλειοδοτήσει, αλλά τελικά αποχώρησε από τη διαδικασία.
Λόγω της αύξησης των πωλήσεων και των μειώσεων των αμοιβών του προσωπικού της εταιρίας μετά την εφαρμογή των νόμων Ν.3833 & 3845/2010 το μικτό κέρδος της ΟΛΘ ανήλθε κατά την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2010 στα 3.666.443 ευρώ έναντι 1.048.278 ευρώ του 2009. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα η διοίκση της ΟΛΘ ΑΕ επισημαίνει ότι η χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρίας συνεχίζει  και για το Α εξάμηνο του 2010 να είναι ισχυρή, δεδομένου ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της παραμένουν υψηλά.

Θεσσαλονίκη, 25 Αυγούστου 2010
Την απομάκρυνση όλων των αυτοκινήτων από την 1η προβλήτα, από τη Δευτέρα 16 Αυγούστου, αποφάσισε η Διοίκηση της Ο.Λ.Θ. ΑΕ.
Στόχος η αναβάθμιση της λειτουργικότητας του συγκεκριμένου χώρου του λιμένος, που είναι απόλυτα συνδεδεμένος με τον πολεοδομικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Η 1η προβλήτα αποτελεί κομμάτι του ιστορικού κέντρου της πόλης τόσο χωροταξικά, καθώς αποτελεί συνέχεια της παλιάς παραλίας, όσο και ως αρχιτεκτονική και γενικότερη φυσιογνωμία, με το πλακόστρωτο, τις αποθήκες κλπ.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα υπήρξε ορατός ο κίνδυνος μετατροπής της 1ης προβλήτα σε παρκινγκ, ενώ από τη πύλη 1 - την είσοδο που βρίσκεται δίπλα στον Ερυθρό Σταυρό - διέρχονται κάθε είδους οχήματα που είτε διεκπεραιώνουν εργασίες στο εμπορικό και το επιβατικό λιμάνι είτε σταθμεύουν.
Στο πλαίσιο της απόφασης της διοίκησης της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. από τη Δευτέρα 16 Αυγούστου ισχύουν τα ακόλουθα:
  • Η Πύλη 1 «κλείνει» για οχήματα, αυτοκίνητα και δίκυκλα. Επιτρέπεται μόνο η διέλευση πεζών.
  • Απαγορεύεται η στάθμευση στους χώρους της 1ης προβλήτα.
  • Επαναλειτουργεί η Κεντρική Πύλη του λιμένος, στη συμβολή των οδών Σαλαμίνος & Κουντουριώτη, μέσω της οποίας θα διέρχεται η κίνηση για το εμπορικό και επιβατικό λιμάνι.
  • Η Πύλη 6 θα εξυπηρετεί κυρίως την κίνηση από και προς το πάρκινγκ της ΟΛΘ ΑΕ.
Προκειμένου να υλοποιηθούν οι νέες διευθετήσεις από τις 16 Αυγούστου οι άδειες στάθμευσης για την 1η προβλήτα «ακυρώνονται» και θα αντικατασταθούν με καινούριες, που αφορούν στους νέους χώρους υποδοχής των οχημάτων.
Η χρονική στιγμή για την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων έγινε από την Ο.Λ.Θ. Α.Ε. με κριτήριο την όσο μικρότερη επιβάρυνση της κυκλοφορίας τόσο εντός όσο και εκτός λιμένος.

Θεσσαλονίκη, 12 Αυγούστου 2010

Οδηγίες χρήσης της εφαρμογής παρακολούθησης τιμολογίων της ΟΛΘ ΑΕ. [pdf]

Σύντομες Οδηγίες για την Πληρωμή ΟΛΘ μέσω EasyPay. (pdf)