Banner 1

Νέα

Από την ερχόμενη Παρασκευή 23 Ιουλίου θα ξεκινήσει η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες για το φετινό καλοκαίρι με τη δρομολόγηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «Αλκυόνη» της ΝΕΛ Lines. Τα δρομολόγια θα διαρκέσουν μέχρι τις 7 Σεπτεμβρίου και θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της καλοκαιρινής θαλάσσιας διασύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη νησιωτική Ελλάδα.

Το «Αλκυόνη» θα ξεκινάει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τη Σκιάθο, τη Σκόπελο, την Αλόννησο και το Βόλο δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα στις 8 το πρωί και κάθε Παρασκευή στις 4 το απόγευμα.

Το «Αλκυόνη» είναι πλοίο χωρητικότητας 1142 επιβατών και 160 ΙΧ αυτοκινήτων και η ταχύτητά του είναι 22 μίλια την ώρα. Θα καλύπτει τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Σκιάθος σε 4 ώρες και 25 λεπτά, τη διαδρομή Σκιάθος – Σκόπελος σε 45 λεπτά, τη διαδρομή Σκόπελος – Αλόννησος σε 25 λεπτά και τη διαδρομή Αλόννησος – Βόλος σε 1 ώρα και 45 λεπτά.

Θεσσαλονίκη, 14 Ιουλίου 2010

Στα Σκόπια βρίσκεται από σήμερα το πρωί αντιπροσωπεία της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με επικεφαλής τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ κ. Στέλιο Αγγελούδη. Σκοπός της επίσκεψης είναι η συνάντηση με εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου της FYROM και ειδικότερα με παράγοντες του εμπορίου και της βιομηχανίας της χώρας, οι οποίοι είτε διακινούν, είτε θα μπορούσαν να διακινήσουν φορτία μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Στις επαφές που πραγματοποιήθηκαν ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κι έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις πρόσφατες μειώσεις των τιμολογίων της ΟΛΘ για τα in transit εμπορευματοκιβώτια –μείωση 20% στο κόστος εναπόθεσης και παραλαβής από το Σ.ΕΜΠΟ και αύξηση 50% στην αποθηκευτική ατέλεια. Η ρύθμιση αυτή καθιστά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης άκρως ανταγωνιστικό έναντι των υπολοίπων θαλασσίων εισόδων που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν την αγορά των Σκοπίων.

Επίσης, ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στο σχεδιασμό της διοίκησης για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προς όφελος των πελατών του. Ειδικότερα ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ σημείωσε ότι ο διεθνής διαγωνισμός για την επέκταση της 6ης προβλήτας θα προκηρυχθεί τον προσεχή Οκτώβριο και όταν το έργο ολοκληρωθεί η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί στα 1,2 εκατομμύρια TEU το χρόνο, ενώ το λιμάνι θα «πιάνουν» και μεγαλύτερα πλοία. Αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της απευθείας σύνδεσης του λιμανιού με την Εγνατία οδό, τη βελτίωση της παροχής των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και την αναβάθμιση των τελωνειακών και ελεγκτικών διαδικασιών στα υπό διαμετακόμιση transit φορτία θα καταστήσουν τη Θεσσαλονίκη ιδανική πύλη για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της FYROM.

Παράλληλα, ο κ. Αγγελούδης δεσμεύθηκε στους συνομιλητές του ότι τόσο η διοίκηση, όσο και οι υπηρεσίες της ΟΛΘ θα βρίσκονται πάντα στη διάθεσή τους και θα ακούνε τις παρατηρήσεις τους, προκειμένου να τους διευκολύνουν στη δουλειά τους και γενικότερα να βελτιώνουν τις συνθήκες λειτουργίας στα κρηπιδώματα του λιμανιού.
Στο πλαίσιο της πελατοκεντρικής πολιτικής που εφαρμόζει η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ για το Σεπτέμβριο προγραμματίζει ανάλογες επαφές στη Σόφια, αφού και η Βουλγαρία αποτελεί πεδίο ενδιαφέροντος για τη διαμετακόμιση φορτίων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Αύξηση της διακίνησης
Το 2009 διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από και προς τη FYROM και τη Σερβία 1.308.707 τόνοι συμβατικού φορτίου (χύδην, μεταλλεύματα κλπ) και 13.861 κοντέινερς. Αντίστοιχα την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2010 η διακίνηση από το συμβατικό λιμάνι διαμορφώθηκε σε 473.720 τόνους φορτίων, σαφώς αυξημένη έναντι των 317.000 τόνων του πρώτου πενταμήνου του 2009. Την ίδια περίοδο από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΘ ΑΕ διακινήθηκαν 6.129 κοντέινερς, έναντι 5.178 κοντέινερς στο πεντάμηνο του περασμένου χρόνου.

Θεσσαλονίκη, 7 Ιουλίου 2010

Σε μείωση τιμολογίων τόσο για τη διακίνηση των in transit εμπορευματοκιβωτίων, όσο και στα τέλη επιβίβασης ή διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας προχώρησε από την 1η Ιουλίου 2010 ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης με στόχο την ενίσχυση της κίνησης στο λιμάνι της πόλης. Ειδικότερα η απόφαση του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ προβλέπει τα ακόλουθα:

1.    Για τα in transit εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερς)

  • Μείωση κατά 20% του δικαιώματος εναπόθεσης–παραλαβής από χερσαία μεταφορικά μέσα στο  Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και αντίστροφα.
  • Αύξηση κατά 50% των αδιαίρετων ημερών παραμονής των κοντέινερς στο Σ.ΕΜΠΟ, δηλαδή αύξηση 50% της αποθηκευτικής ατέλειας.
2.    Για την κρουαζιέρα
  • Μείωση κατά 20% στο τέλος επιβίβασης ή στο τέλος διέλευσης επιβατών κρουαζιέρας.
  • Μηδενισμό του δικαιώματος μίσθωσης φορτηγίδων που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων.
Οι συγκεκριμένες ενέργειες της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ έχουν ως στόχο αφενός την επαναφορά στο λιμάνι κοντέινερς με εμπορεύματα που στο παρελθόν εξυπηρετούνταν από τη Θεσσαλονίκη, αλλά σήμερα διακινούνται από ανταγωνιστικά λιμάνια της ΝΑ Ευρώπης και την προσέλκυση νέων φορτίων με προορισμό τη διεθνή ενδοχώρα του λιμένος και αφετέρου την προσέλκυση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης περισσότερων κρουαζιερόπλοιων.

Στο μεταξύ η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ ικανοποίησε αίτημα των χρηστών του λιμανιού και πλέον η τακτοποίηση των οικονομικών τους εκκρεμοτήτων θα μπορεί να γίνεται εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, μέσω των συστημάτων του e–banking.

Θεσσαλονίκη, 05 Ιουλίου 2010