Προστατευτείτε απο τον κορωνοϊό. Φοράτε μάσκες, κρατήστε αποστάσεις, αποφύγετε συμφόρηση.

Banner 1

Νέα

Αποφάσεις Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων της 21/04/2022 [pdf]

Ανακοίνωση

Η ΟΛΘ Α.Ε., στο πλαίσιο της παροχής ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών, το οποίο στοχεύει στον καλύτερο προγραμματισμό και εξυπηρέτηση των Ναυτιλιακών Γραμμών/Ναυτιλιακών Πρακτόρων και στην αύξηση της παραγωγικότητας μέσω της βελτίωσης της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας του Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, λαμβάνει την πρωτοβουλία να προσκαλέσει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη σε Διαβούλευση σχετικά με την πρόθεσή της να προσφέρει την υπηρεσία «Προαναγγελία Άφιξης Πλοίου», προσυμφωνημένου χρόνου άφιξης και πλεύρισης (ΕΤΑ/ΕΤΒ), στους συνεργάτες-πελάτες της, μια βέλτιστη πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλούς Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Λιμένες.

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συμμετάσχουν στη σχετική Διαβούλευση, να καταθέσουν τις απόψεις τους και να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, για τη νέα υπηρεσία «Προαναγγελία Άφιξης Πλοίου» καθώς και για τα κριτήρια που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την εφαρμογή της, στη Γενική Εμπορική Διεύθυνση της ΟΛΘ Α.Ε. απευθείας στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τα κριτήρια αυτά είναι:

  1. Δέσμευση συνολικής διακίνηση ανά ναυτιλιακή γραμμή/μεταφορέα
  2. Όγκοι-στόχοι ανά πλοίο
  3. Δείκτες απόδοσης ανά γερανογέφυρα ανά πλοίο
  4. Κατανομή διακίνησης στις διατροπικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες της ΟΛΘ Α.Ε. με δείκτες απόδοσης (KPIs) ποσοστού αξιοποίησης
  5. Στόχος φορτίων μεταφόρτωσης
  6. Στόχος φορτίων διαμετακόμισης 

Η περίοδος διαβούλευσης θα διαρκέσει 30 ημέρες και θα ολοκληρωθεί στις 20.05.2022.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων όλους τους ενδιαφερόμενους για τα εποικοδομητικά τους σχόλια.

Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοινώνει την επιτυχή ολοκλήρωση του εποικοδομητικού διαλόγου με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και την τελική συμφωνία για την τριετούς διάρκειας (2022-2024) Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας του υπαλληλικού προσωπικού εργαζομένων της εταιρείας.

Ο Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Απόστολος Ντάλλας, τόνισε: «Η συλλογική διαπραγμάτευση και οι συλλογικές συμβάσεις αποτελούν αιχμή του δόρατος στις διεκδικήσεις της ΓΣΕΕ και των εργαζομένων και σήμερα στην ΟΛΘ Α.Ε. συμφωνήσαμε εργαζόμενοι και Διοίκηση στη νέα τριετή ΣΣΕ. Οι μισθολογικοί και θεσμικοί όροι της ΣΣΕ αφενός ενισχύουν τη διασφάλιση των εργαζομένων και τις θέσεις εργασίας και αφετέρου απομειώνουν την επιβάρυνση του εργασιακού εισοδήματος από τις πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια, ενισχύοντας την εργασιακή ασφάλεια και ειρήνη».

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Η τελική συμφωνία για την τριετή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αναδεικνύει τη δέσμευση των δύο μερών στην κοινή μας πορεία για την επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων της ΟΛΘ Α.Ε. Κύριο μέλημα όλων μας είναι η προάσπιση ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος που διέπεται από αγαστή συνεργασία και εποικοδομητικό διάλογο με στόχο τη διατήρηση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης του Λιμένα της Θεσσαλονίκης».

dt 14042022

 

Πρόσκληση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων 21.04.2022

  • Πρόσκληση [pdf]
  • Σχετικές πληροφορίες εδώ

 

Η Διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. (ΟΛΘ), παρουσίασε στην Ημέρα των Αναλυτών, 29 Μαρτίου 2022, μέσω τηλεδιάσκεψης από τις εγκαταστάσεις της Εταιρείας, τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021. Κατά το δεύτερο έτος της πανδημίας Covid-19, το συνολικό επίπεδο δραστηριότητας του Λιμένα αυξήθηκε με ικανοποιητικούς ρυθμούς, οδηγώντας σε αυξημένα έσοδα και κέρδη συγκριτικά με την χρήση του 2020, παρουσιάζοντας τα παρακάτω κυριότερα στοιχεία:

  Εταιρεία Όμιλος
Ποσά σε (€ '000) 2020 2021 Change (%) 2020* 2021 Change (%)
Κατάσταση Συνολικών Εσόδων            
Κύκλος Εργασιών: 71.724 76.890 7,2% 71.724 77.863 8,6%
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων 49.730 51.060 2,7% 49.730 52.033 4,6%
Συμβατικό Λιμάνι 20.221 23.526 16,3% 20.221 23.526 16,3%
Εκμετάλλευση Χώρων 1.582 1.902 20,2% 1.582 1.902 20,2%
Επιβατική Κίνηση 191 402 110,5% 191 402 110,5%
             
Μικτό Κερδος 33.916 36.969 9,0% 33.916 36.182 6,7%
Ως ( %) επί των Πωλήσεων 47,3% 48,1%   47,3% 46,5%  
             
EBITDA 30.932 34.722 12,3% 30.932 33.444 8,1%
Ως (%) επί των Πωλήσεων 43,1% 45,2%   43,1% 43,0%  
             
Καθαρά Κέρδη 20.092 21.100 5,0% 20.092 19.787 -1,5%
Ως (%) επί των Πωλήσεων 28,0% 27,4%   28,0% 25,4%  
* Σημείωση για μεγέθη Ομίλου: το 2020* αφορά μεγέθη μητρικής και μόνο    

Το 2021 σε σύγκριση με το 2020, το επίπεδο δραστηριότητας σε διακίνηση φορτίων αυξήθηκε για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων:

In 000's TEUs

2020

2021

 

% Change

Imports/Exports

389.222

393.657

1,1%

Transit

71.446

76.988

7,8%

Transshipment

112

418

273,2%

Total Containers (TEUs)

460.780

471.063

2,2%

Το επίπεδο δραστηριότητας σε διακίνηση φορτίων αυξήθηκε για τον Σταθμό Συμβατικού Φορτίου επίσης:

In 000’s tons

2020

2021

% Change

Dry Bulk

3.061

3.511

14,7%

General Cargo

622

662

6,3%

Liquid Bulk

57

64

11,8%

Total tons

3.741

4.236

13,3%

Ενώ ιδιαίτερα σημαντική αύξηση σημείωσε και η κίνηση στον Επιβατικό Τομέα, με 77 χιλιάδες επιβάτες, έτος ρεκόρ άφιξης επιβατών, όπως και έτος ρεκόρ για την ανάπτυξη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και συνολικών εσόδων για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Το 2022 αναμένονται 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιέρας, έναντι 17 το 2021.

Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα κάτωθι:

  • Η ΟΛΘ διατηρεί επαρκή χρηματοοικονομική θέση και δημιουργεί νέες ετήσιες χρηματοροές, ικανές να χρηματοδοτήσουν τις ετήσιες λειτουργικές δαπάνες (OpEx), ετήσιες καταβολές μερισμάτων και σημαντικό μέρος των συνολικών αναγκών σε επενδύσεις (CapEx), σε συνδυασμό με τη μελλοντική χρήση δανεισμού, όταν απαιτηθεί. Παραμένει χωρίς δανεισμό (Debt free).
  • Ειδικότερα, όσον αφορά το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών επενδύσεων, η ΟΛΘ ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις € 52,4εκατ. από την ιδιωτικοποίησή της (Μάρτιος 2018) έως τον Μάρτιο του 2022, ενώ ένα επιπλέον ποσό € 30-35εκατ. αναμένεται να εκτελεστεί κατά τη διάρκεια του 2022, τηρουμένων σχετικών συνθηκών.
  • Το προτεινόμενο μέρισμα, υπό την έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της χρήσης του 2021 η οποία θα διεξαχθεί την 21η Απριλίου 2022, ανέρχεται σε € 1,50/μετοχή σε σύγκριση με € 1,42/μετοχή του προηγούμενου έτους. Η μελλοντική μερισματική πολιτική της ΟΛΘ στοχεύει να συνεχίσει με ικανοποιητικές καταβολές, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη την ανάγκη αυτοχρηματοδότησης σημαντικού μέρους των επενδύσεών της.

Η Διοίκηση της ΟΛΘ επικεντρώνεται σε μια σειρά νέων υλοποιήσεων, ενδεικτικά:

  • Διαρκή βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του Λιμένα ως πρωταρχικού χώρου διακίνησης συμβατικών φορτίων και περαιτέρω ενίσχυση του ηγετικού ρόλου της Θεσσαλονίκης στην Ανατολική Μεσόγειο.
  • Εντός Ιουλίου 2022 αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δυο υπερσύγχρονες γερανογέφυρες (STS Cranes) στην Προβλήτα 6, οι οποίες αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την λειτουργικότητα και εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
  • Νέες επενδύσεις εντός του 2022 για την αναβάθμιση και επέκταση της Προβλήτας 6, οι οποίες θα επιτρέπουν την εξυπηρέτηση πλοίων Post Panamax έως 24 χιλ. TEUs (επί του παρόντος εξυπηρετούνται πλοία New Panamax έως 8 χιλ. TEUs) και θα προσελκύσουν υπηρεσίες κύριας γραμμής, (mainliner services) σύμφωνα με τις νέες συνθήκες της αγοράς.
  • Εγκατάσταση νέου λογισμικού TOS (Terminal Operation System) για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, με σκοπό να βελτιωθεί σημαντικά η λειτουργική απόδοση.
  • Επέκταση της περιοχής της Ελευθέρας Ζώνης.
  • Περαιτέρω βελτίωση της πελατοκεντρικής πολιτικής, της ουσιαστικής ανάπτυξης νέων εμπορικών γραμμών, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας.
  • Τέλος, ανάπτυξη των λεγόμενων δραστηριοτήτων «beyond the Port»: ενσωμάτωση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρέχοντας intermodal (διατροπικές) λύσεις από και προς τις κύριες Βαλκανικές χώρες. Προς αυτό το σκοπό, συστάθηκε νέα θυγατρική στη Σόφια (100% ιδιοκτησίας ΟΛΘ) το Νοέμβριο του 2020, «ThPA Sofia EAD», ενώ αναμένεται να ιδρυθούν περισσότερες θυγατρικές στο εγγύς μέλλον.

Παρουσίαση της ενημέρωσης των αναλυτών [pdf]

Κατά το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση των εσόδων σε όλους τους τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020.

Συγκεκριμένα, με την από 28/3/2022 έγκριση του Δ.Σ. της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης, ανακοινώνεται πως τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε € 77,9εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia προσέγγισαν το € 1εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σε € 33,4εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε € 19,8εκατ.

Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις του 2021 δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») περιλαμβάνοντας την 100% θυγατρική «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020.

  Εταιρεία Όμιλος
Ποσά σε (€ '000) 2020 2021 Change (%) 2020* 2021 Change (%)
Κατάσταση Συνολικών Εσόδων            
Κύκλος Εργασιών: 71.724 76.890 7,2% 71.724 77.863 8,6%
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων 49.730 51.060 2,7% 49.730 52.033 4,6%
Συμβατικό Λιμάνι 20.221 23.526 16,3% 20.221 23.526 16,3%
Εκμετάλλευση Χώρων 1.582 1.902 20,2% 1.582 1.902 20,2%
Επιβατική Κίνηση 191 402 110,5% 191 402 110,5%
             
Μικτό Κερδος 33.916 36.969 9,0% 33.916 36.182 6,7%
Ως ( %) επί των Πωλήσεων 47,3% 48,1%   47,3% 46,5%  
             
EBITDA 30.932 34.722 12,3% 30.932 33.444 8,1%
Ως (%) επί των Πωλήσεων 43,1% 45,2%   43,1% 43,0%  
             
Καθαρά Κέρδη 20.092 21.100 5,0% 20.092 19.787 -1,5%
Ως (%) επί των Πωλήσεων 28,0% 27,4%   28,0% 25,4%  
* Σημείωση για μεγέθη Ομίλου: το 2020* αφορά μεγέθη μητρικής και μόνο    

Αναφορικά με τα μεγέθη της μητρικής ΟΛΘ Α.Ε., η αύξηση των εσόδων ανήλθε σε € 5,2εκατ. (αύξηση 7,2%), από € 71,7εκατ. το 2020, στα € 76,9εκατ. το 2021, με € 1,3εκατ. πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 2,7% και πρόσθετα
€ 3,3εκατ. από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, σημειώνοντας αύξηση 16,3%, αποτέλεσμα κυρίως αυξημένων όγκων φορτίων και στους δύο τομείς. Επίσης σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με € 0,3εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα € 0,2εκατ. από την επιβατική κίνηση, σημειώνοντας αύξηση 110,5%. Ειδικά για την κίνηση στα κρουαζιερόπλοια, σημειώθηκαν 17 αφίξεις το 2021 έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.

Αναφορικά με την κερδοφορία, τα Μικτά Κέρδη της ΟΛΘ Α.Ε. αυξήθηκαν από € 33,9εκατ. το 2020 σε € 37,0εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 9%.

Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σημείωσαν αύξηση επίσης από € 30,9εκατ. το 2020, σε € 34,7εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω του αυξημένου όγκου διακινούμενων φορτίων.

Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν από € 20,1εκατ. το 2020, σε € 21,1εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 5%.

  Εταιρεία
  2020 2021 Change (%)
Διακίνηση      
Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (000's TEU) 461 471 2,2%
Συμβατικός Σταθμός (000's Τόνοι) 3.741 4.236 13,3%
Πλοία που Κατέπλευσαν 1286 1377 7,1%

Αναφορικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε συνολικά αύξηση κατά 2,2%, από 461χιλ. TEUs το 2020, σε 471χιλ. TEUs το 2021 (εκ των οποίων 8χιλ. TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας). Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν (η ThPA Sofia δεν διακίνησε συμβατικό φορτίο το 2021) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741χιλ. τόνους σε 4.236χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου. Οι αφίξεις πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, περιλαμβάνοντας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2021 ανήλθε σε € 17,4εκατ., σε σχέση με τα € 8,1εκατ. του 2020 και αφορούσε κατά βάση στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υποδομών του Λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων, καθώς και την προκαταβολή για αγορά δύο γερανογεφυρών (STS), που εκτιμάται ότι θα λειτουργούν πλήρως τον Ιούλιο του 2022.  

Το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται σε € 1,50/μετοχή (έναντι € 1,42/μετοχή του προηγούμενου έτους), απόφαση προς έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση της 21ης Απριλίου 2022.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης, συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».