Banner 1

Στα πλαίσια αναβάθμισης των υπηρεσιών μας και την συνεχή προσπάθεια βελτίωσής τους, σύντομα θα γίνει μετάβαση στο νέο Σύστημα Διαχείρισης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.  Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για το νέο σύστημα.

  • Σύνδεση με server για την αποστολή XML
    Για τη σύνδεση με το νέο server για την αποστολή μηνυμάτων XML θα πρέπει να γίνει χρήση της παρακάτω διεύθυνσης:
    gnet.thpa.gr ή 194.219.66.112  

  • Δοκιμές νέων XML
    Για δοκιμαστικές αποστολές XML έχει ενεργοποιηθεί νέος test server. Για τη σύνδεση θα πρέπει να γίνει χρήση της παρακάτω διεύθυνσης:
    gnetdev.thpa.gr ή 194.219.66.113

 

Νέα μηνύματα XML - v.30 (19.5.2022) [7z]

Ενδεικτική λίστα UNLOCODE λιμανιών [pdf]

Υπαγωγή στο Νέο Πληροφοριακό Σύστημα ΣΕΜΠΟ (για αποστολή/παραλαβή μηνυμάτων XML)

Για την υπαγωγή στο νέο σύστημα ΣΕΜΠΟ είναι αναγκαία η κατάθεση ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής στο https://webportal.thpa.gr (Οδηγίες χρήσης: webportal_user_manual_GR)

  • Οι χρήστες που διαθέτουν λογαριασμό fnet πρέπει να διασυνδέσουν τον λογαριασμού fnet.thpa.gr με το νέο Portal λογαριασμό τους (Οδηγίες χρήσης: webportal_user_manual_GR).
    Mετά την ολοκλήρωση της διασύνδεσης υπάρχει άμεση πρόσβαση στην εφαρμογή https://ctosxml.thpa.gr
  • Για τους χρήστες που ΔΕΝ διαθέτουν λογαριασμό fnet πρέπει να γίνει εγγραφή στο https://ctosxml.thpa.gr (Οδηγίες χρήσης: ctos_xml_user_manual_v1_GR).
    Μετά τον σχετικό έλεγχο από την ΟΛΘ Α.Ε. θα ενημερωθείτε με email.

 

Υπαγωγή στο Νέο Σύστημα ραντεβού ΣΕΜΠΟ (Truck Appointment System - TAS )

 

Οδηγίες για την εγγραφή των Εκπροσώπων (WEB and/or REST API)

Το νέο σύστημα παρέχει την δυνατότητα να αποστέλλουν μηνύματα COREOR & COHAOR και εκπρόσωποι των πρακτόρων ή των κατόχων διατακτικής.
Για την υπαγωγή των εκπροσώπων είναι αναγκαία η εγγραφή στο https://webportal.thpa.gr (Οδηγίες χρήσης: webportal_user_manual_GR)

Στην συνέχεια οι εκπρόσωποι πρέπει να δηλώσουν τα στοιχεία των εταιριών ή προσώπων που εκπροσωπούν στο https://ctosxml.thpa.gr (Οδηγίες χρήσης: ctos_xml_manual_for_respresentatives_v1_GR)

Αφού γίνει αποδεκτή η αίτηση σας θα έχετε πλέον δυνατότητα αποστολής των νέων μνημάτων COREOR (container release order) και COHAOR (αίτηση για έλεγχο) εκ μέρους των εταιριών ή προσώπων δηλώθηκαν στο σύστημα.

*(Υπάρχει δυνατότητα αποστολής μέσω web εφαρμογής https://ctosxml.thpa.gr αλλά και μέσω REST API. Για την αποστολή των τεχνικών λεπτομερειών επικοινωνήστε μαζί μας στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

 

Συχνές ερωτήσεις

  • Maiden call: Τι πρέπει να κάνω πριν την προαναγγελία άφιξης CALINF;

    Πριν στείλω το CALINF πρέπει να ενημερώσω το Vessel Planning Department για την άφιξη του νέου πλοίου και να τους αποστείλω λεπτομερή αρχεία για την κατασκευή του πλοίου τα οποία θα περιέχουν τις παρακάτω πληροφορίες:

    • Stack weights holds/decks
    • Slots only for 45’ (positions)
    • Slots only for 40’
    • Slots only for 20’
    • MAX HC under deck per bay
    • Special DG positions
    • RF slots (positions needed)
    • Type of Hatch covers
    • Position of vessel gear

  • ΜΚ666/BG888: Στα παλιά μηνύματα δήλωνα τα λιμάνια των τράνζιτ φορτίων με αυτόν τον τρόπο. Τώρα;

    Το νέο σύστημα περιέχει όλους τους UNLOCODES συνεπώς το αντίστοιχο λιμάνι πρέπει να δηλώνεται με τον UN LOCODE του.
  • Άλλαξε το port rotation του πλοίου. Πρέπει να κάνω κάτι;

    Ναι. Όταν αλλάζει το port rotation και πριν στείλω οποιοδήποτε XML, πλην του CALINF, πρέπει να ενημερώσω το Berth Planning Department για το νέο port rotation και έπειτα να προχωρήσω στην αποστολή μηνυμάτων XML.
  • Στα XML/EDI χρησιμοποιούμε εταιρικούς εσωτερικούς κωδικούς λιμένων και όχι UNLOCODES, τι μπορώ να κάνω για αυτό;

    Σε αυτή την περίπτωση ενημερώνω το documentation dept αναφέροντας τόσο τον εσωτερικό κωδικό όσο και τον UNLOCODE στον οποίο αντιστοιχεί. Μετά την ενημέρωση μπορώ να στείλω τα XML/EDI κανονικά.
  • Δημιουργία νέου service. Τι κάνω;

    Όταν πρόκειται ένα νέο service να έρθει στο λιμάνι, πρέπει να ενημερώσω το Berth Planning Department για τα εξής:

    • Όνομα service
    • Port rotation (UNLOCODES)
    • Shipping line

  • Για ένα container το λιμάνι εκφόρτωσης δεν έχει οριστεί ακόμη. Τι πρέπει να δηλώσω στα EDI/XML;

    Εφόσον το λιμάνι εκφόρτωσης του container δεν είναι γνωστό χρησιμοποιώ τον κωδικό XXOPT. Πριν στείλω το EDI/XML πρέπει να βεβαιωθώ ότι έχω ενημερώσει για την χρήση του κωδικού XXOPT το Berth Planning Department
  • Package type: Ποιες είναι οι αποδεκτές τιμές του πεδίου;

    Οι αποδεκτές τιμές του πεδίου package type είναι οι ακόλουθες:

    1: ΔΕΜΑΤΑ

    2: ΚΙΒΩΤΙΑ

    3: ΠΑΛΛΕΤΕΣ

    25: ΧΥΜΑ

    53: ΔΟΧΕΙΑ

    55: ΒΑΡΕΛΙΑ

    56: ΣΑΚΚΟΙ

    57: ΡΟΛΛΟΙ

    58: Ε/Κ

    59: ΚΟΛΛΑ

  • Θέλω να δηλώσω ένα OOG container. Ποια πεδία συμπληρώνω;

    Στην περίπτωση που θέλω να δηλώσω ένα OOG, τότε συμπληρώνω τουλάχιστον ένα από τα αντίστοιχα πεδία των XML/EDI που αναφέρονται στα OOG.
  • Πως δημιουργείται ένα νέο ταξίδι;

    Για την δημιουργία ενός νέου ταξιδιού είναι αναγκαία η αποστολή CALINF και η συμπλήρωση των πεδίων: Vo_code ,i/b code,o/b code με μοναδικό κωδικό και vessel name το όνομα του πλοίου όπως αυτό καταχωρήθηκε στο σύστημα κατά την δημιουργία του vessel definition στο σύστημα. Όταν το σύστημα παραλάβει ένα CALINF ελέγχει αν έχει προηγηθεί άλλο με τα ίδια χαρακτηριστικά . Στην περίπτωση που δεν υπάρχει δημιουργείται νέο ταξίδι ενώ σε αντίθετη περίπτωση ενημερώνει το υπάρχον ταξίδι με τις νέες πληροφορίες.
  • Θέλω να αλλάξω τα Ε/Κ που θα φορτωθούν στο πλοίο που δηλώθηκαν με COPRAR φόρτωσης (ή εκφόρτωσης) . Τι πρέπει να κάνω;

    Πρέπει να γίνει αποστολή νέου μηνύματος COPRAR φόρτωσης που θα περιλαμβάνει ΜΟΝΟ τα Ε/Κ που πρέπει να φορτωθούν. Με την παραλαβή του μηνύματος το σύστημα θα ΔΙΑΓΡΑΨΕΙ το παλαιότερο COPRAR φόρτωσης (ή εκφόρτωσης) και θα καταχωρίσει το νέο μήνυμα.
  • Παρέλαβα μήνυμα λάθους “Slot operator does not exist “ κατά την αποστολή Coprar1

    Το παραπάνω μήνυμα σημαίνει πως δεν έχω δηλώσει τον αντίστοιχο box operator για κάποιο(α) container. Θα πρέπει να ενημερώσω το Berth Planning Department για την ύπαρξη αυτού του box operator και να ξαναστείλω το μήνυμα.
  • Παρέλαβα μήνυμα λάθους “port is not in the rotation of this service“ κατά την αποστολή Coprar2.

    Το παραπάνω μήνυμα σημαίνει πως δεν έχω δηλώσει το σωστό port rotation για το πλοίο. Θα πρέπει να ενημερώσω το Berth Planning Department για το σωστό port rotation και να ξαναστείλω το μήνυμα.
  • Θέλω να απελευθερώσω ένα Ε/Κ για Συλλογή οδικώς. Τι κάνω;

    Έκτος των τελωνιακών διαδικασιών, για την απελευθέρωση Ε/Κ είναι αναγκαία η αποστολή μηνύματος COREOR (https://ctosxml.thpa.gr). Το μήνυμα αυτό αποτελεί την προαναγγελία για την απελευθέρωση ενός Ε/Κ γνωστοποιώντας στο ΣΕΜΠΟ τις παρακάτω πληροφορίες. Το μήνυμα αυτό το αποστέλλει ο κάτοχος της διατακτικής ή ο εκπρόσωπός του.

    1. Εκδότη της Διατακτικής
    2. Τον τελευταίο κάτοχο της Διατακτικής
    3. Τον υπόχρεο πληρωμής – Που θα εκδοθεί το τιμολόγιο
    4. Τον ιδιοκτήτη του εμπορεύματος
    5. Την ημερομηνία εξόδου από το ΣΕΜΠΟ για την χρέωση των αποθηκευτικών δικαιωμάτων κοκ
    6. Τα σχετικά τελωνειακά έγραφα
    7. Τον μεταφορέα για την αυτόματη αποστολή της άδειας εξόδου (προαιρετικά)