Banner 1

Νέα

Συνάντηση της διοίκησης και των στελεχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με εκπροσώπους της σερβικής αντιπροσωπείας, η οποία επισκέφθηκε την πόλη μας στο πλαίσιο του Ελληνο-Σερβικού Επιχειρηματικού FORUM που διοργανώνει το Ελληνο-Σερβικό Επιμελητήριο Ελλάδας, πραγματοποιήθηκε την αίθουσα του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, την Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα και διατυπώθηκε και από τις δύο πλευρές η σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για την εμπορική και οικονομική δραστηριότητα της Σερβίας. Επισημάνθηκε ότι, καθώς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει, εκτός από τη γεωγραφική θέση, τις υποδομές, τον εξοπλισμό και υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες, μπορεί να γίνει και πάλι ο βασικός κόμβος διακίνησης φορτίων από και προς τη Σερβία.

Ο προεδρεύων του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος  δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης: “Η διοίκηση και τα στελέχη της εταιρίας μας είναι σε ετοιμότητα, ώστε να διευθετηθούν τα επιμέρους θέματα που τέθηκαν στη σημερινή συνάντηση, προκειμένου να προωθηθεί άμεσα η οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην ΟΛΘ ΑΕ, τους εμπλεκόμενους φορείς και τις επιχειρήσεις της Σερβίας. Αναμένουμε τον ορισμό αντιπροσωπίας της σερβικής πλευράς, ώστε να καθοριστεί άμεσα το πλαίσιο της επόμενης συνάντησής μας”.

Στη σερβική αντιπροσωπεία συμμετείχαν: ο Γενικός Πρόξενος της Δημοκρατίας της  Σερβίας, Sinisa Pavić, ο πρόεδρος του Ελληνο-Σερβικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Κώστας Γεωργάκος, ο Επικεφαλής των Τελωνείων της Δημοκρατίας της  Σερβίας, Slobodan Tomić, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Σερβίας, Miroslav Miletić, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Leskovac και αντιπρόεδρος του Ελληνο-Σερβικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Goran Jović, ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου του Βελιγραδίου, Milivoje Miletić, ο Γενικός Διευθυντής της Serbian Railways  JSC,  Miroslav Stojčić και o εκτελεστικός Διευθυντής της Belgrade Nikola Tesla Airport, Raša Ristivojević.

Από πλευράς ΟΛΘ ΑΕ, στη συνάντηση συμμετείχαν ο προεδρεύων του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, Κωνσταντίνος Μέλλιος, το μέλος του ΔΣ και πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Καρούλης και διευθυντικά στελέχη της εταιρίας. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης η προϊσταμένη της Τελωνειακής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, Αγγελική Μήτρου – Γωγάκου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης και το μέλος του Συλλόγου, Απόστολος Δεμερτζής.

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης και στην αίθουσα  Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.Θ Α.Ε, σύσκεψη  στην οποία πήραν μέρος ο αντιπρόεδρος της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. Κων/νος Μέλλιος, οι εκπρόσωποι  της κας Υπουργού ΜΑΘ, ο Γεν. Γραμματέας Δήμου Θεσσαλονίκης κος Ψαρράς Θωμάς και η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κα Καλυψώ Γούλα, εκπρόσωπος στρατιωτικής, αστυνομικής και λιμενικής αρχής, εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε, εκπρόσωπος του Ερυθρού Σταυρού, ο ιατρός του Κοινωνικού Ιατρείου της Ο.Λ.Θ Α.Ε., στην οποία ρυθμίστηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες προκειμένου να φιλοξενηθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι 450 πρόσφυγες που πρόκειται να αφιχθούν  αύριο τις πρωινές ώρες, από το λιμάνι της Καβάλας, με λεωφορεία.

Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης έχει έγκαιρα προχωρήσει στις αναγκαίες διαρρυθμίσεις, σε εργασίες συντήρησης και προσαρμογής στην 3η προβλήτα και στις αποθήκες 18 και 21, ώστε το λιμάνι να μπορεί να ανταποκριθεί σε περίπτωση που χρειαστεί να φιλοξενήσει τους πρόσφυγες από τη Συρία, εξασφαλίζοντας παράλληλα και τους αναγκαίους χώρους υγιεινής των προσφύγων καθώς και τις διόδους εισόδου και εξόδου τους καθώς και τον έλεγχο τους.

Ο Δήμος θα αναλάβει τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων ομάδων ώστε να είναι απρόσκοπτη η παραμονή και η ικανοποίηση των βασικών αναγκών των προσφύγων.

Οι επιλεγμένοι χώροι και προβλήτα  είναι εκτός  Ελευθέρας Ζώνης, μακράν του επιβατικού  σταθμού δεν επηρεάζουν τη λειτουργία και  τις εργασίες  του Εμπορικού και Επιβατικού  Λιμένα και έχουν άμεση πρόσβαση στους Κεντρικούς Οδικούς άξονες (Πύλες 10 και 11).

 

Θεσσαλονίκη, 16. 3. 2016

Στη Θεσσαλονίκη συνεδριάζει αύριο, Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου και ώρα 12:00, το Δ.Σ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ). Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, που θα πραγματοποιηθεί στο Κτίριο Διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ, θα συγκροτηθεί σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο με τη νέα του σύνθεση, όπως αυτή προέκυψε μετά τις διοικητικές αλλαγές σε Οργανισμούς Λιμένος – μέλη της Ένωσης.
Στη συνεδρίαση θα συζητηθούν η ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου της ΕΛΙΜΕ στο σύνολο των Λιμένων του ελληνικού λιμενικού συστήματος, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς κάτω από το οποίο λειτουργούν, η ανάπτυξη δικτύου νέων μελών από την ομάδα των Λιμενικών Ταμείων και ο προσδιορισμός των νέων δράσεων της Ένωσης. Επίσης, θα εξεταστεί ο προγραμματισμός συγκεκριμένων δράσεων για την ουσιαστική υποστήριξη των μελών της ΕΛΙΜΕ, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που θα ενταχθούν το επόμενο διάστημα, στην άσκηση των λιμενικών δραστηριοτήτων τους. Ειδικά, θα συζητηθεί το ζήτημα της περαιτέρω ενίσχυσης της κρουαζιέρας, που αποτελεί δυναμικό τομέα για την ανάπτυξη των λιμένων και της εθνικής οικονομίας.
Θα ακολουθήσει η γενική συνέλευση και η συνεδρίαση του Δ.Σ. του “Ινστιτούτου Λιμενικής Κατάρτισης ΕΞΑΝΤΑΣ”, στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΕΛΙΜΕ και της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ). Ο “ΕΞΑΝΤΑΣ” είναι το Ινστιτούτο που έχει δημιουργήσει στη Θεσσαλονίκη η Ένωση με σκοπό την κατάρτιση και την παροχή πιστοποιημένης εκπαίδευσης στους εργαζομένους των Οργανισμών Λιμένων – μελών της.

Αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου υπέβαλε στο Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων η ΟΛΘ ΑΕ.
Η εταιρία σχεδιάζει τη δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου με δυνατότητα τουλάχιστον τεσσάρων (4) θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων, παρέχοντας την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα αεροσκάφη που θα δρομολογηθούν από τις εταιρείες, οι οποίες σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο, ενισχύοντας τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά κυρίως με την νησιωτική Ελλάδα. Η διοίκηση της εταιρίας υπέβαλε έγκαιρα το φάκελο, προκειμένου να προλάβει η Θεσσαλονίκη να ενταχθεί ως προορισμός για υδροπλάνα στην ερχόμενη τουριστική περίοδο (2016). Aνάδοχος και υπεύθυνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας αδειοδότησης υδατοδρομίου στη θαλάσσια περιοχή του Λιμένα Θεσσαλονίκης είναι η εταιρία Hellenic Seaplanes.
Τα υδατοδρόμια της Βορείου Ελλάδας, με κεντρικό αυτό της Θεσσαλονίκης, θα αποτελέσουν ένα σημαντικό δίκτυο αναχωρήσεων και αφίξεων από και προς το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία, τη Θράκη, αλλά και γειτονικές χώρες, με σκοπό την γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των επιβατών στον τελικό προορισμό τους. Η ύπαρξη τελωνείου στο λιμάνι δίνει την ευελιξία στο υδατοδρόμιο να επεκτείνει την δραστηριότητα του με διεθνείς πτήσεις.

Tις οικονομικές καταστάσεις του εννεαμήνου του 2015 ενέκρινε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ. Από τα οικονομικά αποτελέσματα προκύπτουν τα εξής:
•    Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το εννιάμηνο 2015 ανήλθε σε 38.111.535€ έναντι των 39.897.608€ της αντίστοιχης περιόδου του 2014, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 4,48%. Αναλυτικά, σημειώθηκε μικρή μείωση των πωλήσεων του ΣΕΜΠΟ κατά 1,08%. Μείωση καταγράφηκε στο Συμβατικό Λιμένα κατά 9,62% στην Εκμετάλλευση χώρων κατά 4,79% και στον Επιβατικό Λιμένα κατά 7,73%.
•    Αύξηση 1,03%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 252.127 TEUs.
•    Οριακή μείωση της διακίνησης της τάξης του 1,57% καταγράφηκε στο χύδην στερεό φορτίο, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην πτώση των διεθνών τιμών σε προϊόντα, όπως το νικέλιο, καθώς και στη μείωση του όγκου παραγωγής τσιμέντου (κλίνκερ) από τις βιομηχανίες της περιοχής.
•    Η μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο κατά 6,07% οφείλεται στην πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια της διακίνησης χαλυβουργικών προϊόντων, καθώς και στη διακοπή της λειτουργίας μεγάλης χαλυβουργικής εταιρίας, που αποτελούσε σημαντικό πελάτη της ΟΛΘ ΑΕ.
•    Συνολικά τα έσοδα παρουσίασαν μεταβολή (-6,41%), η οποία, εκτός των πωλήσεων, οφείλεται στη μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που προέκυψε από τη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας.
•    Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 2,09%, κυρίως λόγω της μείωσης των αμοιβών του προσωπικού κατά 5,28% μετά την αποχώρηση εργαζομένων για συνταξιοδότηση.
•    Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 18.383.975€ έναντι των 18.995.289€ του 2014 (-3,22%).
•    Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 20.315.627€ έναντι των 21.664.422€ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (-6,23%) .
•    Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 18.686.655€ έναντι των 21.038.703€ του 2014 (-11,18%), ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 13.527.477€ έναντι 15.838.566€ του 2014 (-14,59%), γεγονός που αποδίδεται και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης.
•    Υψηλά διατηρούνται τα κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μεικτά κέρδη να ανέρχονται στο 48,24%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στο 53,31%, τα κέρδη προ φόρων στο 49,03% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 35,49%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας αντικατοπτρίζουν τις συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική, αλλά και στις διεθνείς αγορές, από τις οποίες συναρτάται άμεσα η λειτουργία της. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι, παρά την κρίση, συνεχίστηκε η αύξηση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και το ότι η εταιρία, εφαρμόζοντας ορθολογική πολιτική διαχείρισης, κατάφερε να διατηρήσει το σημαντικότερο όγκο του συμβατικού φορτίου, παρά τις σημαντικές πιέσεις που δέχτηκε το τρίτο τρίμηνο του έτους η οικονομία και συνακόλουθα οι πελάτες της. Η μείωση των χρηματοοικονομικών εσόδων κατά 45,42%, που οφείλεται στη σημαντική πτώση των επιτοκίων και των επενδυμένων διαθεσίμων της εταιρίας, ήταν ο βασικός παράγοντας για τη μείωση των συνολικών εσόδων της εταιρίας. Επιπλέον, το δυσμενές για τις εξαγωγές οικονομικό περιβάλλον της χώρας, αλλά και οι αλλαγές στις τιμές και τη διακίνηση προϊόντων στις διεθνείς αγορές, είχε επιπτώσεις στη συνολική διακίνηση φορτίων. Αναμένουμε, σύμφωνα και με όσα δείχνουν τα στοιχεία, ότι από τις αρχές του 2016 θα υπάρξει ανάκαμψη στη διακίνηση φορτίων. Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την απόδοση της εταιρίας».

Κοινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το σύμφωνο συνεργασίας για το έργο «Ολοκλήρωση σύνδεσης 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την Εγνατία Οδό», παραχώρησαν σήμερα η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και η ΟΛΘ ΑΕ.
Η ολοκλήρωση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 35 εκ. ευρώ, καθυστερεί εδώ και χρόνια, προκαλώντας προβλήματα στην οδική σύνδεση του Λιμένα και την εξυπηρέτηση των διερχόμενων φορτηγών και κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής. Με δεδομένη την αναγκαιότητα του έργου, κατόπιν πρωτοβουλίας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η ΟΛΘ ΑΕ αποφάσισε την άμεση χρηματοδότηση με ποσό ύψους 400.000 ευρώ των σχετικών μελετών που θα εκπονήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για την οριστική ένταξή του στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-2020 και τη χρηματοδότησή του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Εκ μέρους της ΟΛΘ ΑΕ, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ, Κώστας Μέλλιος, τόνισε πως το έργο είναι απόλυτη προτεραιότητα της διοίκησης της εταιρίας και η συμφωνία συνιστά σημαντική εξέλιξη για το μέλλον του Λιμένα και της πόλης.
Από την πλευρά του, ο εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Γιώργος Κολλιόπουλος, επισήμανε ότι η χρηματοδότηση της μελέτης δίνει τη δυνατότητα επίσπευσης του έργου. Όπως ανέφερε, τα τεύχη δημοπράτησης θα είναι έτοιμα μέχρι τον Ιούνιο και οι εργασίας μπορούν να ολοκληρωθούν το αργότερο μέσα σε τρία χρόνια.
Το ιστορικό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου ανέλυσε το μέλος του Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Δημήτρης Ρούτος, ο οποίος διευκρίνισε ότι η μελέτη αφορά στην κατασκευή περίπου 600 μέτρων που έμειναν ημιτελή από τον οδικό άξονα συνολικού μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Λιμένας Θεσσαλονίκης λόγω της ανεπάρκειας του οδικού δικτύου, τα οποία, όπως είπε, θα επιδεινωθούν μετά την ολοκλήρωση του κόμβου Κ16 και την αύξηση του αριθμού των φορτηγών που κινούνται από και προς το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Ο ίδιος τόνισε πως η ολοκλήρωση του έργου θα καλύψει και τις μελλοντικές ανάγκες και θα δώσει προστιθέμενη αξία στο Λιμένα και στην πόλη.