Banner 1

Νέα

Θεσσαλονίκη, 19 Σεπτεμβρίου 2018

Το κρουαζιερόπλοιο «Salamis Filoxenia» καταπλέει  αύριο, Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018, στις 8 π.μ., στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με 336 επιβάτες και 222 άτομα πλήρωμα. 

Το υπό κυπριακή σημαία πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν τουρίστες κυρίως από την Κύπρο, τη Μ. Βρετανία, την Αυστραλία, τη Ρωσία και την Ουκρανία, έρχεται από την Σκιάθο και θα παραμείνει στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης για 18 ώρες. Για τους επιβάτες έχουν προγραμματιστεί οργανωμένες περιηγήσεις στην πόλη και εκδρομή στη Λίμνη Δοϊράνη.

Το κρουαζιερόπλοιο θα αποπλεύσει από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης την  Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου, στις 2 π.μ., με προορισμό την Αιδηψό Ευβοίας.

Στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) με το Πανεπιστήμιο Rutgers, ένα από τα παλαιότερα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης των ΗΠΑ, προχώρησε η ΟΛΘ ΑΕ.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε επίσημα χτες, Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018, από τον Πρόεδρο του ΔΣ και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριο Θεοφάνη, και τον Διευθυντή του Κέντρου Προηγμένων Υποδομών και Μεταφορών (Center for Advanced Ιnfrastructure and Transportation) του Πανεπιστημίου Rutgers, Dr. Ali Maher, στη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο της Εταιρείας, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο Γενικός Πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, κ. Gregory W. Pfleger.

To Μνημόνιο Συνεργασίας (ΜοU) αποσκοπεί στην ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων, έργων και δραστηριοτήτων έρευνας, εκπαίδευσης και μεταφοράς τεχνογνωσίας στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών, των λιμένων και της Εφοδιαστικής.

«Είναι μία μεγάλη ευκαιρία να ανταλλάξουμε ερευνητικές εμπειρίες, αλλά και να εφαρμόσουμε καινούργιες τεχνολογίες στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σαν πειραματικό πεδίο πρακτικής εφαρμογής», δήλωσε ο κ. Θεοφάνης τονίζοντας ότι η συνεργασία αφορά, μεταξύ άλλων, στον τομέα των νέων τεχνολογιών του λιμενικού τομέα, όπως για παράδειγμα οι τεχνολογίες για το «Λιμάνι του Μέλλοντος» (“Port of the future”) καθώς και σε ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας. Επίσης, στο επίκεντρο της συνεργασίας βρίσκονται και άλλες θεματικές περιοχές, όπως η ανάπτυξη τεχνολογιών παρακολούθησης της κατάστασης των υποδομών, αλλά και καταγραφής/διαχείρισης της κυκλοφορίας των φορτηγών οχημάτων κατά την προσέγγισή τους στο Λιμάνι.


Από την πλευρά του ο κ. Μaher επισήμανε πως οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν βασική συνιστώσα για τις εθνικές μας οικονομίες, σημειώνοντας πως τα λιμάνια, όπως αυτό της Θεσσαλονίκης, είναι σημαντικά τόσο για την περιφερειακή οικονομία όσο και για την εθνική οικονομία της Ελλάδας.

Όπως τόνισε ο Διευθυντής του CAIT, o ίδιος και οι συνεργάτες του προσβλέπουν σε αυτή τη συνεργασία με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την αντιμετώπιση προκλήσεων που συνδέονται με ζητήματα των θαλάσσιων μεταφορών, όπως η διακίνηση φορτίων και εμπορευμάτων, θέματα διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων των λιμανιών, ανθεκτικότητας και γενικότερα ανάπτυξης τεχνολογιών και καινοτόμων λύσεων για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων.

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Pfleger επισήμανε ότι είναι πολύ σημαντικές για την προξενική αρχή των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη και για ολόκληρη την διπλωματική αποστολή στην Ελλάδα οι σχέσεις, που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ και ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικές σχέσεις με Πανεπιστήμια των ΗΠΑ.

Σημειώνεται ότι το Πανεπιστήμιο Rutgers του New Jersey ιδρύθηκε το 1766 και σήμερα αριθμεί 69.000 φοιτητές και 22.500 διδάσκοντες και εργαζομένους. Στο Κέντρο Προηγμένων Υποδομών και Μεταφορών (Center for Advanced Ιnfrastructure and Transportation), που αποτελεί το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο μεταφορών του Πανεπιστημίου Rutgers, υλοποιούνται ερευνητικά έργα και προγράμματα σε αρκετές θεματικές περιοχές στους τομείς των υποδομών και των μεταφορών. Οι νέες μέθοδοι και τεχνολογίες, που αναπτύσσονται σε ερευνητικό επίπεδο, αξιοποιούνται και στο πεδίο της εφαρμογής σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα με το ερευνητικό έργο, το Κέντρο εκπαιδεύει περισσότερους από 7.000 επαγγελματίες κάθε χρόνο προσφέροντας πάνω από 200 μαθήματα.

 

Photo 1 & Photo 2: Από αριστερά ο Γενικός Πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, κ. Gregory W. Pfleger, ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης και ο Διευθυντής του Κέντρου Προηγμένων Υποδομών και Μεταφορών (Center for Advanced Ιnfrastructure and Transportation) του Πανεπιστημίου Rutgers, Dr. Ali Maher.

Photo 3: Ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης και ο Διευθυντής του Κέντρου Προηγμένων Υποδομών και Μεταφορών (Center for Advanced Ιnfrastructure and Transportation) του Πανεπιστημίου Rutgers, Dr. Ali Maher κατά τη διάρκεια της χτεσινής εκδήλωσης στο περίπτερο της ΟΛΘ ΑΕ.

 

Μία σημαντική πρωτοβουλία εγκαινιάζει η ΟΛΘ ΑΕ, η οποία θα υπογράψει το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018 Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) με το Πανεπιστήμιο Rutgers, ένα από τα παλαιότερα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης των ΗΠΑ.

Το Μνημόνιο Συνεργασίας θα υπογράψουν, στις 6 μ.μ., ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης, και ο Διευθυντής του Κέντρου Προηγμένων Υποδομών και Μεταφορών (Center for Advanced Ιnfrastructure and Transportation) του Πανεπιστημίου Rutgers, Dr. Ali Maher στο περίπτερο της ΟΛΘ ΑΕ (Α5/11) στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Στόχος του Μνημονίου Συνεργασίας, που εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό της ΟΛΘ ΑΕ για την ανάπτυξη συνεργασιών με Πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού, είναι η διεξαγωγή εκπαιδευτικών και ερευνητικών προγραμμάτων στους τομείς των εμπορευματικών και ναυτιλιακών μεταφορών και των λιμένων.

Center for Advanced Ιnfrastructure and Transportation (CAIT)

Το Πανεπιστήμιο Rutgers του New Jersey, που θεωρείται από τα κορυφαία ερευνητικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα των ΗΠΑ, ιδρύθηκε το 1766 και σήμερα αριθμεί 69.000 φοιτητές και 22.500 διδάσκοντες και εργαζομένους.

Στο Κέντρο Προηγμένων Υποδομών και Μεταφορών (Center for Advanced Ιnfrastructure and Transportation), που αποτελεί το μεγαλύτερο ερευνητικό κέντρο μεταφορών του Πανεπιστημίου Rutgers, υλοποιούνται ερευνητικά έργα και προγράμματα σε αρκετές θεματικές περιοχές στους τομείς των υποδομών και των μεταφορών.

Το CAIT ασχολείται με την εφαρμοσμένη έρευνα προωθώντας την ασφαλή, αποδοτική και οικονομική μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες χώρες. Στο Κέντρο αναπτύσσονται, μεταξύ άλλων, λύσεις για την ασφάλεια, τη συντήρηση, την καλύτερη διαχείριση και την επέκταση του κύκλου ζωής των υποδομών, τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της λειτουργίας των υποδομών και των συστημάτων, τον περιορισμό των αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων στις Mεταφορές και την Εφοδιαστική, καθώς και τις εμπορευματικές και θαλάσσιες μεταφορές και τη λιμενική ανάπτυξη.

Οι νέες μέθοδοι και τεχνολογίες, που αναπτύσσονται σε ερευνητικό επίπεδο, αξιοποιούνται και στο πεδίο της εφαρμογής σε πραγματικές συνθήκες.
Το Κέντρο εκπαιδεύει περισσότερους από 7.000 επαγγελματίες κάθε χρόνο προσφέροντας πάνω από 200 μαθήματα, παράλληλα με το ερευνητικό έργο.

Τις οικονομικές καταστάσεις του Α΄ εξαμήνου του 2018 ενέκρινε σήμερα, Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ.

«Αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση της Εταιρείας στις 23 Μαρτίου 2018, ορίστηκε η νέα διοικητική ομάδα με πρωταρχικό στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας, τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και της ικανοποίησης των πελατών, την αύξηση της παραγωγικότητας και τη δημιουργία ενός Λιμένα που θα είναι ένας ευέλικτος οργανισμός, ικανός να ανταποκριθεί σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Τα αρχικά βήματα του σχεδίου δράσης εφαρμόστηκαν με επιτυχία και ήδη παρατηρούμε τα πρώτα αποτελέσματα. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι, για την εξαμηνιαία περίοδο έως την 30ή Ιουνίου 2018, όλες οι χρηματοοικονομικές επιδόσεις της ΟΛΘ ΑΕ είναι θετικές με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4,3%, του αποτελέσματος μετά από φόρους κατά 4,7%, του EBITDA κατά 5,9% σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του περασμένου έτους», σχολίασε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης. «Έχει ήδη επιτευχθεί σημαντική ενίσχυση της παραγωγικότητας, η οποία υπεραντιστάθμισε την αύξηση του τιμήματος παραχώρησης, στο 3,5% των συνολικών εσόδων έναντι 2% το προηγούμενο έτος, καθώς και την αύξηση του κόστους εργασίας που προέκυψε από τον επαναϋπολογισμό του 13ου και του 14ου μισθού σύμφωνα με τα εφαρμοζόμενα στις ιδιωτικές εταιρείες στην Ελλάδα. Αξιολογούμε προσεκτικά το Επενδυτικό μας Πρόγραμμα συμπεριλαμβανομένης της ολοκλήρωσης του Σχεδίου Επέκτασης του 6ου Προβλήτα, με τις θέσεις ελλιμενισμού πλοίων μεγάλου βυθίσματος και την αναβάθμιση του εξοπλισμού, με στόχο την ευθυγράμμιση με τη συνολική στρατηγική της Εταιρείας και τη βελτιστοποίηση των οικονομικών της μεγεθών. Είμαστε πεπεισμένοι ότι διαθέτουμε τους ανθρώπινους πόρους, την εμπειρία στη διαχείριση λιμένων και την οικονομική δυνατότητα να εφαρμόσουμε με επιτυχία το φιλόδοξο σχέδιο δράσης μας και να επωφεληθούμε από τις ισχυρές δυνατότητες του Λιμένα Θεσσαλονίκης», κατέληξε ο κ. Θεοφάνης.  

Οι αναπτυξιακές προοπτικές του Λιμένα Θεσσαλονίκης βρέθηκαν στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχε η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ με στελέχη της κυβέρνησης, εκπροσώπους φορέων και πολυεθνικών εταιρειών στο περίπτερο της Εταιρείας στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, κατά τις δύο πρώτες μέρες της λειτουργίας του.

Το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου 2018 η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ υποδέχτηκε στο Περίπτερο τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτη Κουβέλη, ο οποίος συνοδευόταν από τον Αναπληρωτή Υπουργό ΥΝΑΝΠ, κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, τον Γενικό Γραμματέα ΥΝΑΝΠ, κ. Διονύση Τεμπονέρα, τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Λαμπρίδη και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος–Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχο Λ.Σ., Σταμάτιο Ράπτη. Στη διάρκεια της συνάντησης με την ηγεσία του Υπουργείου συζητήθηκαν ζητήματα που συνδέονται με την πορεία υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος, την ανάπτυξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς και με την ανάγκη συμβολής του Δημόσιου Τομέα στην ωρίμανση υλοποίησης των επενδύσεων.

Το περίπτερο της ΟΛΘ ΑΕ επισκέφθηκαν επίσης η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Έφη Αχτσιόγλου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Βιομηχανίας, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, ο Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, κ. Παυσανίας Παπαγεωργίου, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης, ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης Ξενόφος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Ριχάρδος Λαμπίρης, η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Καλυψώ Γούλα και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τεχνών του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Έλλη Χρυσίδου, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Γιάννης Μυλόπουλος, καθώς και εκπρόσωποι επιχειρηματικών και άλλων φορέων της πόλης.

Αναφερόμενη στο έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα, που αποτελεί τον πυρήνα του επενδυτικού προγράμματος ύψους 180 εκατ. ευρώ και θα παρέχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ τόνισε πως στόχος είναι η ολοκλήρωσή του σε 4,5 χρόνια, αντί για επτά που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. «Επιδίωξή μας είναι να αναδειχθεί το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε λιμάνι-πρότυπο από άποψη τεχνολογίας και λειτουργικότητας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου», επισήμανε ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης.

Στο Περίπτερο της ΟΛΘ ΑΕ (Α5/11) στην 83η ΔΕΘ οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τη νέα εποχή που ξεκίνησε για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης τον περασμένο Μάρτιο μετά την μεταβίβαση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd. Η ΟΛΘ ΑΕ παρουσιάζει τη δραστηριότητά της και το σχεδιασμό για την αξιοποίηση του Λιμανιού μέσω έντυπου ενημερωτικού υλικού αλλά και ειδικού βίντεο που προβάλλεται στις δυο οθόνες του χώρου.

Photo 1: Από αριστερά ο Πρόεδρος του ΔΣ του Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τεχνών του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Έλλη Χρυσίδου και η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Καλυψώ Γούλα

Photo 2: Το Περίπτερο της ΟΛΘ ΑΕ στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Έφη Αχτσιόγλου

Photo 3: Από αριστερά ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Διονύσης Τεμπονέρας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτης Κουβέλης, ο Πρόεδρος του ΔΣ του Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Σωτήριος Θεοφάνης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης και ο Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής και Διευθυντής ΣΕΜΠΟ της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Marc Riondel

Photo 4: Στιγμιότυπο από την επίσκεψη του Αναπληρωτή Υπουργού Βιομηχανίας, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα στο Περίπτερο της ΟΛΘ ΑΕ στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης

Η ΟΛΘ ΑΕ, σε σχέση με την πρόσφατη Απόφαση του κ. Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για την κατάργηση της Γ΄ βάρδιας του Α’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης, και ύστερα από αξιολόγηση όλων των διαθέσιμων στοιχείων, επισημαίνει τα εξής:

  1. Η μεγάλη επένδυση της εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΘ ΑΕ στηρίχθηκε στην αυτονόητη προϋπόθεση ότι το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς για τη λειτουργία του Λιμένα της Θεσσαλονίκης σε 24ωρη βάση.
  2. Η κατάργηση της Γ’ βάρδιας λειτουργίας του Α’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης δημιουργεί εξ αντικειμένου ουσιαστικά λειτουργικά προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών της ΟΛΘ ΑΕ. Κατά συνέπεια, η εφαρμογή της εν λόγω Απόφασης πιστεύουμε ότι θα πρέπει να ανακληθεί άμεσα.
  3. Η ΟΛΘ ΑΕ έχει προχωρήσει στην υλοποίηση ενός προγράμματος εκτάκτων επενδύσεων για την κατασκευή των απαιτούμενων έργων, την προμήθεια εξοπλισμού και λογισμικού, που ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε το αργότερο μέχρι τις 31 Μαρτίου 2019 τα προς εξαγωγή Εμπορευματοκιβώτια να αποθηκεύονται προσωρινά εντός του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ).
  4. Παράλληλα, η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, σε πρόσφατη συνάντηση με τον κ. Διοικητή της ΑΑΔΕ, ζήτησε την ουσιαστική ενίσχυση του διατιθέμενου προσωπικού του Α’ Τελωνείου για την εξυπηρέτηση των αιχμών λειτουργίας της Πύλης 16 κατά τη διάρκεια της Α’ και Β΄ βάρδιας. Αναμένεται η ΑΑΔΕ να ανταποκριθεί στο συγκεκριμένο αίτημα.