Banner 1

Νέα

Το «Prinsendam» καταπλέει την Κυριακή 9 Οκτωβρίου, στις 07.00, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με 782 επιβάτες και 452 άτομα πλήρωμα.

Το κρουαζιερόπλοιο έρχεται από τον Βόλο και θα αναχωρήσει την ίδια μέρα, στις 17.00, με προορισμό τη Μύρινα.

Η πλειοψηφία των επιβατών είναι από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία. Αρκετοί από αυτούς έχουν προγραμματίσει εκδρομές στο Δίον, στον Όλυμπο και σε αρχαιολογικούς χώρους της ευρύτερης περιοχής ενώ οι περισσότεροι προβλέπεται να περιηγηθούν στην πόλη είτε με οργανωμένες ξεναγήσεις, είτε ανεξάρτητα.

Το “Rhapsody of the Seas” καταπλέει αύριο, στις 09.00, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εγκαινιάζοντας το μήνα με τις περισσότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην πόλη. To «Rhapsody of the Seas” φτάνει από τον Πειραιά με 2.044* επιβάτες και αναμένεται να αναχωρήσει για το Κουσάντασι στις 17.00. Η πλειοψηφία των επιβατών είναι από τη Μεγάλη Βρετανία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Αρκετοί από αυτούς έχουν προγραμματίσει εκδρομές στο Δίον και στη Βεργίνα ενώ οι περισσότεροι προβλέπεται να περιηγηθούν στην πόλη είτε με οργανωμένες ξεναγήσεις, είτε ανεξάρτητα.

Τον Οκτώβριο αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εννέα κρουαζιερόπλοια με πρώτο το “Rhapsody of the Seas” και επόμενο το “Astoria”, στις 2 Οκτωβρίου, το οποίο θα διανυκτερεύσει στην πόλη.

Το “Astoria” έχει μακρά ιστορία στο χώρο της κρουαζιέρας καθώς ως υπερωκεάνιο ξεκίνησε πριν δεκαετίες το ταξίδι από Σουηδία προς ΗΠΑ. Το “Astoria” θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη από τον Βόλο, την Κυριακή, στις 08.00 με 370 επιβάτες, κυρίως Γάλλους. Το κρουαζιερόπλοιο θα παραμείνει στη Θεσσαλονίκη, θα αποβιβάσει τους επιβάτες από τον Βόλο και θα αποπλεύσει την Τρίτη με νέα κρουαζιέρα έχοντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως αφετηρία (Home Port) αναχωρώντας, στις 19.00, για Βόλο με 200 επιβάτες.*

*στοιχεία από το Πρακτορείο Paladjian World Ltd

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Θ. Α.Ε ενέκρινε στις 23.09.2016 τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου από 01.01.2016 έως 30.06.2016 από τις οποίες προκύπτουν τα εξής:

  • Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το Α’ εξάμηνο του 2016 ανήλθε σε 21.167.064 ευρώ έναντι των 26.609.944 ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2015, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 20,45%, λόγω των συνεχόμενων πολυήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων (Μάιος- Ιούνιος 2016) εξαιτίας της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ ΑΕ.
  • Μείωση 15,83%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 141.900 TEUs. Από τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου) προκύπτει σημαντική αύξηση της διακίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και εκτιμάται ότι η διακίνηση των Ε/Κ, που αποτελεί τη βασική πηγή κερδοφορίας της εταιρίας, στο τέλος του 2016, θα κλείσει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.
  • Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση κατά 34,34% που οφείλεται στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016)  και στη μείωση της δραστηριότητας των εργοστασίων ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και στην πολυήμερη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα Σκόπια. Υπάρχει ανάκαμψη στη διακίνηση του φορτίου από το Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι η διακίνηση του συμβατικού φορτίου, στο τέλος του 2016, θα κλείσει με ποσοστό της τάξης -15%.
  • Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 5,03% λόγω των περισσότερων πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του Λιμένα και ως αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας της εταιρίας για τη σύνδεση του Λιμένα με την πόλη.
  • Τα έσοδα από τον επιβατικό λιμένα αυξήθηκαν κατά 1,31% λόγω της αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας και της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λιμένα με τις Βόρειες Σποράδες.
  • Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρίας μειώθηκαν κατά  18,59% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.
  • Η Εταιρία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 5,83%.

Η  Εταιρία παρά τις αρνητικές εξελίξεις διατηρεί υψηλούς δείκτες κερδοφορίας. Συγκεκριμένα για το Α’ εξάμηνο του 2016  :

  • Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 9.198.348 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 43,46%.
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 10.325.503 ευρώ,  με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 48,78%.
  • Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8.961.938 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 42,34%,  ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 5.540.950 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 26,18%.

ΔΗΛΩΣΗ TOY ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ Ο.Λ.Θ. Α.Ε.  κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΚΡΗ

Η ΟΛΘ ΑΕ αντιμετώπισε το Α’ εξάμηνο ιδιαίτερα δυσμενείς εξελίξεις που είχαν επίπτωση στα έσοδα της εταιρίας. Σημειώνεται ότι στις 180 ημέρες του Α’ εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος – Ιούνιος) και επιπλέον 4 εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες. Τα αιτήματα των συνδικαλιστικών φορέων για τις απεργιακές κινητοποιήσεις συνδέονταν με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρίας.

Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.

Διακόπηκε για αυτούς του λόγους η ανοδική τάση (+8%) στη διακίνηση στα containers του πρώτου τετράμηνου (Ιανουάριος – Απρίλιος) και επιδεινώθηκε η αναμενόμενη κάμψη στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου.

Το 3μηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2016 ανακτήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στη διακίνηση containers του Α’ εξαμήνου και στο τέλος του 2016 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2015. Αντίστοιχα,  τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου υποδεικνύουν ανάκαμψη και στο συμβατικό φορτίο που θα περιορίσει σημαντικά την πτώση του Α’ εξαμήνου.

Η ΟΛΘ ΑΕ στάθηκε δίπλα στους πελάτες και σε συνεργασία μαζί τους προσπάθησε να αμβλύνει τις επιπτώσεις αυτών των εξελίξεων.

Η εταιρία έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δυσμενή συγκυρία και διατήρησε την υψηλή κερδοφορία σε όλους τους δείκτες, με περιορισμό των εξόδων.

Εκτιμάται, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Β’ εξαμήνου, σημαντική ανάκαμψη της διακίνησης φορτίων και επιβατών και ως εκ τούτου ανάκαμψη τόσο του ετήσιου κύκλου εργασιών  όσο και της κερδοφορίας

Το κρουαζιερόπλοιο “MV Voyager”, προερχόμενο από τον Πειραιά, θα καταπλεύσει αύριο, στις 06:30, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Στο πλοίο επιβαίνουν 378 επιβάτες, στην πλειοψηφία τους από τη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστραλία.
Πολλοί από τους επιβάτες έχουν προγραμματίσει οργανωμένες περιηγήσεις, στη Θεσσαλονίκη, τη Βεργίνα και την Πέλλα.
Το “MV Voyager” θα αποπλεύσει στις 18:30 με προορισμό την Καβάλα.
Την πρώτη μέρα του Οκτωβρίου αναμένεται στο λιμάνι της πόλης το “Rhapsody of the Seas”, κάνοντας την πρώτη από τις εννέα συνολικά προγραμματισμένες για το μήνα αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

Με 2.369 επιβάτες και 793 μέλη πληρώματος καταπλέει αύριο Σάββατο, 30 Ιουλίου, στις 9:00 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το κρουαζιερόπλοιο “Rapsody of the Seas”, της εταιρίας Royal-Caribbean, προερχόμενο από τον Πειραιά.

Η πλειοψηφία των επιβατών είναι από τη Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες ενώ επιβαίνουν επίσης Καναδοί και Ισπανοί.

Αρκετοί από τους επιβάτες έχουν προγραμματίσει περιηγήσεις με τουριστικά λεωφορεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης και εκδρομές στη Βεργίνα, στο Δίον και στη Χαλκιδική.

Το “Rhapsody of the Seas” θα παραμείνει στο λιμάνι μέχρι τις 17.00 οπότε και θα αναχωρήσει για το Κουσάντασι.

Το επόμενο κρουαζιερόπλοιο που αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις 8 Αυγούστου, είναι το “Sea Cloud”.

Στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής της ΟΛΘ ΑΕ το Διοικητικό Συμβούλιο στη χθεσινή του συνεδρίαση ενέκρινε τη διενέργεια Ανοικτού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών για την αποκατάσταση και επανάχρηση των Σταβλικών Εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Οι Σταβλικές Εγκαταστάσεις βρίσκονται κοντά στην Πύλη 8 του λιμανιού επί της οδού 26ης Οκτωβρίου. Μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο καταλαμβάνουν συνολική έκταση 20 στρεμμάτων και υφίστανται με τη συγκεκριμένη χρήση από το 1904, έτος ίδρυσης και του Λιμένα. Με βάση το master plan της εταιρίας, επιδίωξη της διοίκησης είναι να αναδιαμορφωθούν σε θερμοκοιτίδα start ups, διαφυλάττοντας το διατηρητέο χαρακτήρα των κτισμάτων, αλλά δίνοντας πεδίο ανάδειξης καινοτόμων επιχειρηματικών δράσεων που θα συνδέονται με το λιμάνι και θα αποτελούν ενεργή πύλη επικοινωνίας με την οικονομική δραστηριότητα και τις επιχειρήσεις της πόλης.

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η διατύπωση ιδεών για τη συντήρηση, αποκατάσταση και ανάπλαση των κτιρίων και του περιβάλλοντα χώρου της περιοχής που καταλαμβάνουν οι Σταβλικές Εγκαταστάσεις, ώστε να την μετατρέψουν σε λειτουργικά και αισθητικά άρτια έκταση πολιτισμού, ήπιων εμπορικών δραστηριοτήτων και αναψυχής, που θα καλύπτουν κυρίως τις ανάγκες λειτουργίας των νέων χρήσεων για τις καινοτόμες επιχειρηματικές δραστηριότητες που θα φιλοξενούν.

Σημειώνεται ότι οι Σταβλικές Εγκαταστάσεις του Λιμένα Θεσσαλονίκης έχουν χαρακτηριστεί, μαζί με το ιστορικό κέντρο της πόλης ως ιστορικός τόπος και ο περιβάλλων χώρος των κτισμάτων έχει οριστεί ως ζώνη προστασίας μέχρι τα όρια της υπάρχουσας περίφραξης.

Το πλήρες κείμενο της προκήρυξης θα δημοσιευτεί το προσεχές χρονικό διάστημα, βάσει των προβλεπόμενων διαδικασιών της ΟΛΘ ΑΕ και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της εταιρίας (www.thpa.gr).

[Φωτογραφίες]