Banner 1

Νέα

Κοινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή το σύμφωνο συνεργασίας για το έργο «Ολοκλήρωση σύνδεσης 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την Εγνατία Οδό», παραχώρησαν σήμερα η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και η ΟΛΘ ΑΕ.
Η ολοκλήρωση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 35 εκ. ευρώ, καθυστερεί εδώ και χρόνια, προκαλώντας προβλήματα στην οδική σύνδεση του Λιμένα και την εξυπηρέτηση των διερχόμενων φορτηγών και κυκλοφοριακή συμφόρηση τις ώρες αιχμής. Με δεδομένη την αναγκαιότητα του έργου, κατόπιν πρωτοβουλίας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η ΟΛΘ ΑΕ αποφάσισε την άμεση χρηματοδότηση με ποσό ύψους 400.000 ευρώ των σχετικών μελετών που θα εκπονήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για την οριστική ένταξή του στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-2020 και τη χρηματοδότησή του από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Εκ μέρους της ΟΛΘ ΑΕ, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ, Κώστας Μέλλιος, τόνισε πως το έργο είναι απόλυτη προτεραιότητα της διοίκησης της εταιρίας και η συμφωνία συνιστά σημαντική εξέλιξη για το μέλλον του Λιμένα και της πόλης.
Από την πλευρά του, ο εντεταλμένος σύμβουλος της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Γιώργος Κολλιόπουλος, επισήμανε ότι η χρηματοδότηση της μελέτης δίνει τη δυνατότητα επίσπευσης του έργου. Όπως ανέφερε, τα τεύχη δημοπράτησης θα είναι έτοιμα μέχρι τον Ιούνιο και οι εργασίας μπορούν να ολοκληρωθούν το αργότερο μέσα σε τρία χρόνια.
Το ιστορικό και τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου ανέλυσε το μέλος του Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», Δημήτρης Ρούτος, ο οποίος διευκρίνισε ότι η μελέτη αφορά στην κατασκευή περίπου 600 μέτρων που έμειναν ημιτελή από τον οδικό άξονα συνολικού μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Λιμένας Θεσσαλονίκης λόγω της ανεπάρκειας του οδικού δικτύου, τα οποία, όπως είπε, θα επιδεινωθούν μετά την ολοκλήρωση του κόμβου Κ16 και την αύξηση του αριθμού των φορτηγών που κινούνται από και προς το λιμάνι τα επόμενα χρόνια. Ο ίδιος τόνισε πως η ολοκλήρωση του έργου θα καλύψει και τις μελλοντικές ανάγκες και θα δώσει προστιθέμενη αξία στο Λιμένα και στην πόλη.

Πιστοποίηση ISO 14001:04 για το σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης που εφαρμόζει έλαβε η ΟΛΘ ΑΕ.
Η πιστοποίηση αφορά στο σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρίας και συγκεκριμένα: ελλιμενισμό εμπορικών πλοίων, φορτοεκφόρτωση φορτίων χύδην και εμπορευματοκιβωτίων, αποθήκευση και διακίνηση εμπορευμάτων και άλλων ειδών, ελλιμενισμό επιβατηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων και παραχώρηση χώρων για εμπορικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Η εφαρμογή του διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου ISO 14001 από τις επιχειρήσεις συνιστά ουσιαστικά υιοθέτηση ενός λειτουργικού και διοικητικού μοντέλου που στηρίζεται στις ακόλουθες τρεις δεσμεύσεις:
•    Πρόληψη της ρύπανσης
•    Διαρκή βελτίωση της περιβαλλοντικής τους επίδοσης
•    Συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία.
Τα οφέλη της εφαρμογής του συγκεκριμένου συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης είναι:
•    Δυνατότητα μείωσης του κόστους παραγωγής των προϊόντων και παροχής υπηρεσιών, με διάφορους τρόπους, όπως η ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και η εξοικονόμηση ενέργειας
•    Δημιουργία σχέσεως εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και των τοπικών αρχών, που βοηθά στις ταχύτερες διαδικασίες εγκρίσεων αιτημάτων της επιχείρησης
•    Πρόληψη περιβαλλοντικών ατυχημάτων
•    Αναγνώριση από τους καταναλωτές
•    Συμμόρφωση με την περιβαλλοντική νομοθεσία
Η συγκεκριμένη πιστοποίηση εντάσσεται στη στρατηγική επιδίωξη της ΟΛΘ ΑΕ για σταδιακή εξέλιξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε Smart Port, δίνοντας βάρος στην περιβαλλοντική προστασία, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων λειτουργίας.

Συνεχίζοντας τις δράσεις «Λιμάνι: Τόπος και Πύλη Πολιτισμού», ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τους τρεις πολιτιστικούς φορείς που στεγάζονται στον Προβλήτα Α΄, το Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζουν την προβολή της νέας ταινίας μικρού μήκους Ellis του JR, την Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015.  Η οργάνωση και παραγωγή της συγκεκριμένης δράσης στην Ελλάδα γίνεται αφιλοκερδώς και χωρίς εμπορικό σκοπό από την παραγωγό Γιώτα Σκουβαρά, σε συνεργασία με την DeLarge Projects.
Η ταινία ήδη προβλήθηκε σε τοίχους και προσόψεις της Αθήνας και του Πειραιά στις 11 Νοεμβρίου και επαναλαμβάνεται στις 22 Νοεμβρίου για δεύτερη και τελευταία φορά σε περισσότερους χώρους και στην Θεσσαλονίκη. Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων χώρων, θα προβληθεί τις ώρες 18:30 – 21:30 στο εξωτερικό κτίριο εντός της Προβλήτας Α΄ του ΟΛΘ, στο Μουσείο Κινηματογράφου, το Μουσείο Φωτογραφίας και το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (προβολή σε συνεχόμενη ροή, με ελληνικούς υπότιτλους – διάρκεια ταινίας 14’).
Στο Ellis, τη νέα μικρού μήκους ταινία του ανατρεπτικού γάλλου καλλιτέχνη JR, το πραγματικό όνομα του οποίου παραμένει άγνωστο,  πρωταγωνιστής / αφηγητής είναι ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, ενώ το σενάριο υπογράφει ο Eric Roth και την πρωτότυπη μουσική ο Woodkid. Το φιλμ διαδραματίζεται στο εγκαταλειμμένο νοσοκομείο μεταναστών της νήσου Ellis στη Νέα Υόρκη, χώρο που ξεκίνησε να λειτουργεί το 1902 ως πύλη εισόδου και πέρασμα για περίπου 1,2 εκατομμύρια μετανάστες, οι οποίοι επρόκειτο να εισέλθουν στις ΗΠΑ. Κατά την άφιξη τους, σε κάποιους από αυτούς απαγορευόταν η είσοδος. Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο υποδύεται έναν από αυτούς, διασχίζοντας το εγκαταλειμμένο συγκρότημα του νοσοκομείου συνοδευόμενος από τα φαντάσματα των ανθρώπων που βρέθηκαν εκεί. Τα φαντάσματα απεικονίζονται από ασπρόμαυρες μορφές στους τοίχους, χαρακτηριστικές του έργου του JR και εμπνευσμένες από πραγματικές φωτογραφίες.
Teaser της δράσης από την 1η ημέρα: https://vimeo.com/145909656 
Trailer της ταινίας: https://vimeo.com/140332198
Το πρόγραμμα σε infographic:
https://magic.piktochart.com/output/9165886-ellis-screenings-in-greece

Το “Costa Pasifica” είναι το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που θα «δέσει» για φέτος στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο καταπλέει για τρίτη φορά τη φετινή σεζόν, αύριο, Τετάρτη 18 Νοεμβρίου, προερχόμενο από τον Βόλο.
Το πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν 2.976 επιβάτες, κυρίως Ευρωπαίοι, θα φτάσει στο λιμάνι στις 08:00 και θα παραμείνει μέχρι τις 15:00, οπότε θα αναχωρήσει με προορισμό τη Σαντορίνη.
Για τους επιβάτες έχουν προγραμματιστεί οργανωμένες περιηγήσεις στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

Το προσχέδιο του Προγραμματικού Σχεδίου Ανάπτυξης (master plan) του Λιμένος της Θεσσαλονίκης σε βάθος 25ετίας, στο οποίο προσδιορίζονται οι χρήσεις και οι όροι δόμησης εντός λιμενικής ζώνης, παρουσιάστηκε σήμερα στους φορείς της πόλης σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην Αποθήκη Δ’. Ο Λιμένας της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι που προετοιμάζεται να υποβάλει προς έγκριση master plan με βάση το νόμο 4150/2013.
    Στην εναρκτήρια τοποθέτησή του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ανέφερε ότι στόχος του master plan είναι η αντιμετώπιση των υφιστάμενων και μελλοντικών αναγκών του Λιμένα, ώστε να ανταποκρίνεται με επιτυχία στο λιμενικό ανταγωνισμό ως σημαντικός Λιμένας – πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Στο πρώτο στάδιο έγινε πλήρης καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και αποτύπωση του σχεδίου ανάπτυξης του Λιμένος, στην οποία ελήφθησαν υπόψη οι απόψεις φορέων και πελατών της ΟΛΘ ΑΕ. Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με τους φορείς και τις δημόσιες υπηρεσίες, ο φάκελος του master plan θα υποβληθεί τον Ιανουάριο στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου προς έγκριση, η οποία εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2016. Η έγκριση του master plan ουσιαστικά διασφαλίζει τις μελλοντικές χρήσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένος Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, εξάλλου, εκπονείται και το business plan, το οποίο θα εξειδικεύει το ύψος των επενδύσεων για την πενταετία 2016 – 2020», τόνισε.
Η μελετητική ομάδα, στην οποία το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ ανέθεσε την εκπόνηση του master plan, παρουσίασε διεξοδικά τη μεθοδολογία και τις προβλέψεις διακίνησης φορτίων ανά κατηγορία και επιβατών, καθώς επίσης τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Λιμένος Θεσσαλονίκης, τις ευκαιρίες και τις απειλές του λιμενικού ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα, ανέπτυξε το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρίας, ο οποίος περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις:

•    Επέκταση του κρηπιδώματος 26 του 6ου προβλήτα για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και για την αύξηση της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ, ώστε να εξυπηρετεί το προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο περίπου 1,4 εκατ. TEUs.
•    Επέκταση του κρηπιδώματος 24 του 6ου προβλήτα για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και την ανάπτυξη  νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, ώστε να εξυπηρετεί την προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου περίπου 8 εκατ. τόνων.
•    Διαμόρφωση του προβλήτα 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως. 
•    Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σε έκταση προβλήτα, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους -15m.  Ο νέος προβλήτας θα λειτουργεί ως Πολυχρηστικός Τερματικός Σταθμός (Multipurpose Terminal) με κυριότερη δραστηριότητα την εξυπηρέτηση Γενικού Φορτίου (steel products, κ.α.). Θα μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση γενικού φορτίου μεγαλύτερη των 1 εκατ. τόνων.
•    Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ του 1ου και 2ου προβλήτα για τη δημιουργία υδατοδρομίου και τουριστικού καταφυγίου μεγάλων τουριστικών σκαφών (mega yachts).
•    Ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) του Λιμένα Θεσσαλονίκης και αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων συνδεδεμένων με την επιβατική και τουριστική δραστηριότητα του Λιμένα, καθώς και με τις πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης. 

Μετά την παρουσίαση της μελέτης ακολούθησε έντονη συζήτηση με προτάσεις, παρατηρήσεις και σχόλια επί του σχεδίου από τους εκπροσώπους των φορέων. Από την πλευρά του, ο κ. Μακρής τους κάλεσε να καταθέσουν το συντομότερο δυνατό τις προτάσεις τους εγγράφως, έτσι ώστε να εξεταστούν από κοινού διεξοδικά και να ενσωματωθούν στη μελέτη, εφόσον κριθεί σκόπιμο.
Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, ο Δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων, Βασίλης Καμπάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κώστας Καρούλης, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης, πλοίαρχος Νικόλαος Κλιάκας, ο διοικητής του Πυροσβεστικού Σταθμού Λιμένος, Μιχάλης Στόικος, η γενική γραμματέας Φανή Γουργούρη και μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, ο πρόεδρος Συμεών Λευθεριώτης και μέλη της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, καθώς και εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Τελωνειακής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και της ΔΕΘ-HELEXPO.





Συνάντηση εργασίας με τον πρόεδρο του ΔΣ, Γιάννη Παντή και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρη Μακρή, είχε σήμερα  η γενική γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Πέτη Πέρκα στα γραφεία του Οργανισμού.
Κατά τη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν στελέχη της ΟΛΘ ΑΕ, συζητηθήκαν ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού, καθώς και με τις παρεμβάσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου (logistics center) στη Θεσσαλονίκη.
Η κ. Πέρκα επισήμανε πως το Υπουργείο καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια, ώστε να προχωρήσει η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων. «Πρόκειται για μεγάλης σημασίας αναπτυξιακά έργα, τα οποία θα αξιοποιήσουν τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας και εν προκειμένω της Θεσσαλονίκης», ανέφερε και πρόσθεσε: «Στην Αθήνα οι αντίστοιχες διαδικασίες στο Θριάσιο προχωρούν. Πρέπει όμως να δρομολογηθούν άμεσα ανάλογα έργα και στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αξιοποιηθεί το λιμάνι, που αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης, αλλά και να μπει σε αναπτυξιακή τροχιά η ευρύτερη περιοχή. Και στην κατεύθυνση αυτή θέλουμε τη συνεργασία όλων των φορέων της πόλης».