Skip to main content
Αναζήτηση

Δελτίο τύπου 2.2.2011 – Υποβολή προσφορών για επέκταση 6ου προβλήτα

Ολοκληρώθηκε την Τρίτη 1η Φεβρουαρίου 2011 η υποβολή προσφορών για το διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό για την επέκταση του κρηπιδώματος 26 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) της 6ου προβλήτα.

Κατατέθηκαν εννέα (9) προσφορές από τις παρακάτω εταιρίες, κατά σειρά πρωτοκόλλου:
1.    ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ
2.    ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.
3.    ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.
4.    ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
5.    ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ “ FCC CONTRUCCION S.A.-ΙΝΤΡΑΚΑΤ Α.Ε.”
6.    J&P ΑΒΑΞ Α.Ε.
7.    ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε.
8.    TECNIS S.p.A.
9.    ARCHIRODON GROUP N.V.

Η επιτροπή διαγωνισμού σε επόμενες συνεδριάσεις θα εξετάσει περαιτέρω τις προσφορές και θα συντάξει πρακτικό το οποίο θα υποβληθεί στο ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ προκειμένου να ληφθεί απόφαση για την ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου.

Τι προβλέπει το σχέδιο

Το σχέδιο προβλέπει την επέκταση του δυτικού τμήματος της προβλήτας, κατά 550 μέτρα στο μήκος, 365 μέτρα στο πλάτος και 16 μέτρα στο βάθος, ώστε να μπορούν να «πιάσουν» στο λιμάνι μεγάλα πλοία μεταφοράς κοντέινερς. Η ολοκλήρωση του έργου θα αυξήσει τη χωρητικότητας του Σ.ΕΜΠΟ σε 1,240 εκατ. TEUs έναντι των 405.000 TEUs που είναι σήμερα. Κι αυτό διότι το κύριο στρατηγικό πρόβλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για την αύξηση της διακίνησης φορτίων και την ενίσχυση της θέσης του στον λιμενικό ανταγωνισμό είναι η έλλειψη χωρητικότητας, η οποία συνδυάζεται με ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως είναι η απουσία βαθύτερων κρηπιδωμάτων με επαρκές μήκος για μεγάλα πλοία, αντίστοιχων αποθηκευτικών χώρων ιδιαίτερα στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού μεγάλης απόδοσης. Όλα αυτά αναμένεται να ξεπεραστούν με την ολοκλήρωση της επέκτασης της 6ης προβλήτας, που έχει προϋπολογισμό περί τα 249 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 84,8 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού.
Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2011 και θα ολοκληρωθούν το 2015. Η χρηματοδότηση είναι διασφαλισμένη από ίδια κεφάλαια της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την οποία έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί 50 εκατ. ευρώ και βρίσκονται σε διαδικασία συμβασιοποίησης άλλα 50 εκατ.   
Σε επόμενη φάση –και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει ανάγκη για διεύρυνση της χωρητικότητας- θα μπορεί να γίνει η επέκταση της 6ης προβλήτας από τα ανατολικά (600 μέτρα μήκος, 250 μέτρα πλάτος, 16 μέτρα βάθος).

Θεσσαλονίκη, 2 Φεβρουαρίου 2011

Close Menu