Banner 1

Νέα

Η  Εταιρεία,  παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον το 2015, διατήρησε υψηλούς δείκτες κερδοφορίας, όπως ανακοινώθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο Δ’ Προβλήτα του Λιμένα.

Συγκεκριμένα:

  • Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας για το 2015 ανήλθε σε 50.881.605€ έναντι των 54.831.478€ της αντίστοιχης περιόδου του 2014. Η μείωση οφείλεται κυρίως στην πτώση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 17,16%.
  • Υψηλά διατηρούνται τα κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στο 47,82%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA)  στο 52,79%, τα κέρδη προ φόρων στο 48,18% και τα κέρδη μετά από  φόρους στο 35,21%.
  • Αύξηση 0,50%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 351.741 TEUs.
  • Μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο, κυρίως κατά το β' εξάμηνο του 2015, κατά 15,34%.
  • Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 47,11% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.
  • Η Εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 3,20%.
  • Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 24.333.039€ έναντι των 26.529.142€ του 2014 (-8,28%).
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 26.861.416€  έναντι των 29.424.347€ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (-8,71%).
  • Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 24.514.352€ έναντι των 28.388.514€ του 2014, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 17.915.016€ έναντι 21.300.404€ του 2014, γεγονός που αποδίδεται και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης και στην αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος.
  • Η ΟΛΘ ΑΕ το 2015 υλοποίησε το υψηλότερο επενδυτικό πρόγραμμα των τελευταίων ετών, ύψους 7.169.837€.
  • Λόγω των υψηλών διαθεσίμων της, η ΟΛΘ ΑΕ διατηρεί τη χρηματοοικονομική της ανεξαρτησία, δεν έχει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις και έχει τη δυνατότητα να χρηματοδοτεί το επενδυτικό πρόγραμμα του 2016 χωρίς να προσφεύγει σε δανεισμό.

Η Διοίκηση ανέφερε ότι η διακίνηση συμβατικού φορτίου είναι αποτέλεσμα της πτώσης στη διακίνηση των χαλυβουργικών προϊόντων, λόγω της κατακόρυφης πτώσης των διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων, καθώς και της αναστολής λειτουργίας μιας μεγάλης χαλυβουργικής μονάδας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Κατά τη διάρκεια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης υπερψηφίστηκε, μεταξύ άλλων,  η διανομή μερίσματος 0,58 € ανά μετοχή.

 

Δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου κου Δημήτρη Μακρή

Η ΟΛΘ ΑΕ παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία του 2015 που επηρέασε αρνητικά τη διακίνηση του Συμβατικού φορτίου, λόγω της κατακόρυφης πτώσης των διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων, παραμένει μία ιδιαίτερα αποδοτική εταιρεία για τους μετόχους της, με υψηλούς δείκτες κερδοφορίας.

Η Εταιρεία υλοποίησε το 2015 ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και των υποδομών για την εξυπηρέτηση των φορτίων ενώ συνεχίζει το 2016 το φιλόδοξο αναπτυξιακό σχεδιασμό της με γνώμονα τη διατήρηση και αύξηση της αξίας της ΟΛΘ ΑΕ και την ενίσχυση του ρόλου της στην οικονομία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

 

Θεσσαλονίκη, 10.6.2016

Με αγωνία για τις συνέπειες των νέων απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην ήδη επιβαρυμένη οικονομία της πόλης αλλά και στην προσπάθεια ανάπτυξης του ίδιου του Λιμανιού μίλησε σε σημερινές συνεντεύξεις του στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM100 και στην ΕΤ3, ο Αντιπρόεδρος και Προεδρεύων του Δ.Σ. της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Κωνσταντίνος Μέλλιος.

Τόνισε δε το φόβο για επιστροφή στις μαύρες μέρες των απεργιών του 2008, λέγοντας χαρακτηριστικά  «οι ανακοινώσεις για  συνέχιση των επαναλαμβανόμενων 48ωρων απεργιών από τη Δευτέρα 30 Μαΐου προδιαγράφουν την επανάληψη του παρελθόντος». Αναφέρθηκε μάλιστα στην επιστολή που απηύθυναν χθες οκτώ παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης προς τον Πρωθυπουργό ζητώντας παρέμβασή του ώστε να δοθεί λύση στο φλέγον ζήτημα της λειτουργίας του Λιμένα προκειμένου να αποφευχθούν ανυπολόγιστες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, λέγοντας ότι και το ίδιο το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαξιώθηκε, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει ακόμη να φτάσει την τότε κίνηση, υπολειπόμενο κατά 15 εκ. ευρώ σε τζίρο και κατά 90.000 εμπορευματοκιβώτια.

«Τα γειτονικά λιμάνια επωφελήθηκαν σε βάρος του Λιμένα Θεσσαλονίκης», ανέφερε. Σε ερώτηση σχετικά με τη δυνατότητα διασφάλισης των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στο Λιμένα, ο κ. Μέλλιος είπε ότι πέραν της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης για προστασία των εργασιακών σχέσεων για όλους, από την οποία προφανώς δεν θα εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι της ΟΛΘ ΑΕ, η σημαντικότερη εγγύηση είναι η ίδια η δουλειά και οι ικανότητες του προσωπικού της εταιρίας, καθώς σε μία έννομη και λογικά σκεπτόμενη κοινωνία κανένας νοήμων επενδυτής δεν έχει πρόθεση να καταστρέψει μια κερδοφόρα επιχείρηση στην οποία επενδύει. Ειδικά δε
στην περίπτωση του Λιμανιού, όπου είναι δεδομένη η έλλειψη προσωπικού που υπολογίζεται σε 200 εργαζόμενους για τη λειτουργία του τα επόμενα πέντε χρόνια.

«Η ιδιωτικοποίηση είναι μία διαγωνιστική διαδικασία», τόνισε, «τα τελικά κείμενα θα είναι προϊόν ερωταπαντήσεων, αξιολογήσεων διαδοχικών διαμορφούμενων προτάσεων και διαβουλεύσεων. Στην παρούσα φάση το σημαντικό είναι να σταθμίσει η συνδικαλιστική ηγεσία των εργαζομένων τις επιπτώσεις των αποφάσεών της προς όλους τους παραγωγικούς φορείς της πόλης μας και ότι οι εργαζόμενοι είναι μέρος της αξίας της εταιρίας και είναι αναγκαίο να συμπαραταχθούν ώστε να πειστούν οι επενδυτές ότι αξίζει τον κόπο να επενδύσουν και να αναπτύξουν το Λιμάνι μας».

Η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ υποδέχτηκε σήμερα πολυπληθή αντιπροσωπεία της τσέχικης εταιρίας σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών CDGargo. Πρόκειται για θυγατρική των τσέχικων σιδηροδρόμων και μία από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου στην Ευρώπη.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν να διερευνηθούν οι δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιριών στον τομέα των μεταφορών και δη των συνδυασμένων.

Στην αντιπροσωπεία της CDGargoσυμμετείχαν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Ιβάν Μπεντνάρικ, ο CEOκ. Μπούχμιλ Ραμπούλα, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, στελέχη και εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Ο κ. Μπεντνάρικ ανέφερε ότι στόχος της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και δήλωσε χαρακτηριστικά «έχουμε αναπτυχθεί στο Βορρά, στη Δύση και στην Ανατολή. Ήρθε η ώρα να διερευνήσουμε και τις δυνατότητες που αναπτύσσονται στο Νότο».

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Λιμένα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ κ. Δημήτρης Μακρής αναφέρθηκε στις υποδομές (μεταξύ των οποίων και στην ύπαρξη σιδηροδρομικών γραμμών σε όλα τα κρηπιδώματα), στον εξοπλισμό και στις δυνατότητες ανάπτυξης του Λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ δήλωσε ότι «για την ΟΛΘ ΑΕ η αξιοποίηση της σιδηροδρομικής μεταφοράς των εμπορευμάτων αποτελεί προτεραιότητα. Ελπίζουμε ότι οι εξελίξεις στη σιδηροδρομική αγορά στη χώρα, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστική θέση του Λιμένα Θεσσαλονίκης».

Από τη μεριά του ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ κ. Κώστας Μέλλιος, δήλωσε ότι «η επίσκεψη αυτή, συνδυαζόμενη και ταυτόχρονη με την παρουσία συμβούλων των υποψήφιων επενδυτών στις εγκαταστάσεις του Λιμένα, σηματοδοτούν την τεράστια και στρατηγική σημασία του Λιμένα Θεσσαλονίκης στη διαμόρφωση του νέου περιβάλλοντος οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, που ελπίζουμε και θέλουμε να διαμορφωθεί στη Θεσσαλονίκη και σε ολόκληρη την περιοχή».

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2016, το “Aegean Odyssey”, που κατέπλευσε σήμερα, Τετάρτη 27 Απριλίου, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, υποδέχτηκε η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ.

Το “Aegean Odyssey”, έφτασε στις 8:00, από την Καβάλα, με 212 επιβάτες και 161 άτομα πλήρωμα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δημήτρης Μακρής, αφού συναντήθηκε με το πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου, δήλωσε: «Καλωσορίζουμε το Aegean Odyssey και είμαστε πολύ χαρούμενοι που ξεκινάει η περίοδος της κρουαζιέρας για το λιμένα της Θεσσαλονίκης.  Σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης θέλουμε να προβάλλουμε τη Θεσσαλονίκη ως σημαντικό τουριστικό προορισμό. Παρά τη δύσκολη περίοδο για την κρουαζιέρα στη Ανατολική Μεσόγειο, εντείνουμε τις προσπάθειες μας για να προσελκύσουμε περισσότερα πλοία και επιβάτες στην πόλη. Άλλωστε για την κρουαζιέρα απαιτείται σχεδιασμός τριετίας και συνεργασία όλων των φορέων για να υπάρξει αποτέλεσμα».

Στη συνάντηση συμμετείχαν στελέχη της ΟΛΘ ΑΕ, ενώ εκ μέρους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υποδέχτηκε το κρουαζιερόπλοιο η Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης, κα Βούλα Πατουλίδου.

Το κρουαζιερόπλοιο θα παραμείνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για εννέα ώρες δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να περιηγηθούν στη Θεσσαλονίκη.

Στις 19.00 το “Aegean Odyssey” θα αναχωρήσει για τον Βόλο.

Επαναβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον της ελληνικής και της τουρκικής πλευράς για τη διεθνή ακτοπλοϊκή σύνδεση Ro-Pax Θεσσαλονίκης - Σμύρνης, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, στο κτίριο Διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ, μεταξύ στελεχών και εκπροσώπων των δύο πλευρών.

Με τη συνάντηση αυτή η ελληνική πλευρά ανταπέδωσε τη φιλοξενία της επίσκεψης της ελληνικής αντιπροσωπείας στη Σμύρνη, τον περασμένο Μάρτιο, παρουσία των δύο Πρωθυπουργών, κατά τη διάρκεια της οποίας υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ των Οργανισμών Λιμένων Θεσσαλονίκης και Σμύρνης.

Οι εργασίες της συνάντησης επικεντρώθηκαν στην παρουσίαση του Λιμένα Θεσσαλονίκης, στις εγκαταστάσεις και τις δυνατότητές του, στα λιμενικά τέλη, καθώς και στις αρχικές προτάσεις των εταιριών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη γραμμή.

Στην τουρκική αντιπροσωπεία συμμετείχαν ο Πρεσβευτής της Τουρκίας στην Αθήνα κ. Baris Kalkavan, ο Γενικός Πρόξενος στη Θεσσαλονίκη κ. Orhan Yalman Okan, εκπρόσωποι του Υπουργείου Μεταφορών της Τουρκίας, ο Διευθυντής του Οργανισμού Λιμένα της Σμύρνης κ. Mustafa Çankaya και άλλα στελέχη της εταιρίας.

Από την ελληνική πλευρά συμμετείχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Δημήτρης Μακρής, ο Γενικός Διευθυντής κ. Εμμανουήλ Μιχαηλίδης, στελέχη της ΟΛΘ ΑΕ, εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Στο δεύτερο μέρος της συνάντησης έγινε διεξοδική συζήτηση της ελληνικής και τουρκικής αντιπροσωπείας με εκπροσώπους των δύο εταιριών που έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για τη γραμμή, της Hellenic Seaways και της Linergents Shipping Ltd.

Ο Γενικός Πρόξενος της Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη, κ. Orhan Yalman Okan δήλωσε ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό για την τουρκική πλευρά να ανοίξει η γραμμή το συντομότερο δυνατό. Είμαστε σε στενή συνεργασία με τις ελληνικές αρχές και πιστεύω ότι η σημερινή συνάντηση ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική, αφού ανταλλάξαμε απόψεις και πληροφορίες με τους εκπροσώπους της ΟΛΘ ΑΕ».

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, κ. Δημήτρης Μακρής, τόνισε ότι «η συνάντηση ήταν πολύ χρήσιμη. Έγινε σε βάθος συζήτηση όλων των θεμάτων που αφορούν τη γραμμή, δόθηκε η δυνατότητα να παρουσιαστούν οι απόψεις των ναυτιλιακών εταιριών που ενδιαφέρονται για τη γραμμή και καθορίστηκαν τα επόμενα βήματα για να επιτευχθεί η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Σμύρνης. Η προσπάθεια συνεχίζεται με αμείωτη ένταση».


Πληροφορίες:
κα Βίκυ Γεωργιάδου
τηλέφωνο επικοινωνίας 6944897935

Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ διαθέτει ένα πλούσιο ιστορικό αρχείο με φωτογραφίες, τεκμήρια, οπτικοακουστικό υλικό, σχέδια κτιρίων και μηχανών, παλιά μηχανήματα και μηχανολογικό εξοπλισμό.

Στην ημερίδα «Ο Λιμένας της Θεσσαλονίκης: ανιχνεύοντας την Ιστορία του” που διοργανώνεται την Πέμπτη, 21/4/2016, στις 19.00, στο Δ΄ αμφιθέατρο, Α΄ προβλήτα, η ΟΛΘ ΑΕ ανοίγει στο κοινό της Θεσσαλονίκης το αρχειακό υλικό, παρουσιάζει τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της διάσωσης, καταγραφής και αξιοποίησης του αρχείου και εγκαινιάζει μια συζήτηση με τους ανθρώπους της πόλης για την ιστορία του λιμένα.

Το ιστορικό αρχείο επαναφέρει τις μνήμες των απλών ανθρώπων, προβάλλοντας την ιστορία της εργασίας και της καθημερινής ζωής των εργαζομένων. Μέσα από το αρχειακό υλικό παρακολουθούμε  τις σχέσεις ανάμεσα σε Μικρασιάτες  πρόσφυγες και Θεσσαλονικείς (Έλληνες και Εβραίους), εργαζόμενους στο λιμένα των αρχών του προηγούμενου αιώνα.

Η αρχιτεκτονική των κτιρίων, οι μαρτυρίες των ανθρώπων, η εξέλιξη του μηχανολογικού εξοπλισμού και όλο το αρχειακό υλικό αποτελούν έναν ιστορικό πλούτο που ανιχνεύει τη σχέση λιμένα και πόλης.

 

Το Πρόγραμμα

 19.00 Εισαγωγή, Δρ Άγγελος Βλάχος, μέλος ΔΣ, ΟΛΘ ΑΕ
19.10 - 19.25 Χαιρετισμοί

Κώστας Μέλλιος, Αντιπρόεδρος ΔΣ, ΟΛΘ AE
Δημήτρης Μακρής, Διευθύνων Σύμβουλος, ΟΛΘ AE
Φανή Γουργούρη, Γενική Γραμματέας, ΟΜΥΛΕ

19.25 Αρχεία και βιομηχανική ιστορία ενός μεγάλου λιμανιού: η περίπτωση του ΟΛΘ, Κώστας Παλούκης, ιστορικός, Ιστορικό Αρχείο ΟΛΘ AE
19.40 Το λιμάνι των φαντασμάτων: Προφορικές μαρτυρίες και  ιστορική μνήμη του ΟΛΘ, Χρίστος Μάης, ιστορικός, Ιστορικό Αρχείο ΟΛΘ AE
19.55 Πρόσφυγες και ντόπιοι  λιμενεργάτες: ο κόσμος της εργασίας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, 1923-1933, Δρ. Σάι Σρούγγο, ιστορικός, Πανεπιστήμιο της Χάιφα
20.10 Η ιστορική εξέλιξη των κτιρίων του Λιμένα Θεσσαλονίκης: Η περίπτωση του Παλαιού Τελωνείου – Επιβατικού Σταθμού, Δέσποινα Παπαδοπούλου, αρχιτέκτονας
20.25 Ιστορίες πάνω στους κυβόλιθους: όψεις από την συμβολή των εργαζομένων και των τεχνικών υπηρεσιών στην ανάπτυξη του λιμένα Θεσσαλονίκης, Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, Πολ. Μηχανικός Έργων Υποδομής, ΟΛΘ ΑΕ
20.30 Συζήτηση-ερωτήσεις
20.45 “Θεσσαλονίκη:  άλλοτε και τώρα”,  προβολή ντοκιμαντέρ (Πηγή: αρχείο ΕΡΤ3, ΕΡΤ ΑΕ)
21.20 Δεξίωση

 

Πληροφορίες:
κα Βίκυ Γεωργιάδου
τηλέφωνο επικοινωνίας 6944897935